Kvalificerad servicedeskhandläggare till Östersund

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenters Kundmötesavdelning inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund och består av cirka 45 medarbetare.
Inom eheten arbetar vi med kvalificerad lönehandläggning till våra kundmyndigheter inom området lön.

Motiveras du av att arbeta med kvalificerad handläggning, med ständiga förbättringar samt mot uppsatta mål? Då passar detta uppdrag dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kvalificerad servicedeskhandläggare kommer du arbeta med handläggning av supportärenden av utredande karaktär där bl.a. framtagning av rapporter, upprättande av intyg, djupare beräkningar, behörighetsupplägg etc. är en del av arbetsuppgifterna.
I din roll ingår även att delta i och informera vid systemmöten och enhetsmöten inom avdelningen.
Du kan även komma att samverka med andra avdelningar samt inhämta information i operativa möten med kund. I dina arbetsuppgifter innefattas även att medverka i förbättrings- och utvecklingsarbete inom Kundmötesavdelningen.

Publiceringsdatum
2023-05-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
* Utbildning inom lön eller motsvarande kunskap inom löneområdet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Minst två års erfarenhet av lönehantering relevant för tjänsten
• God förståelse i lönesystemen Heroma, Primula, Palasso och/eller POL

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Analytisk, att uppmärksamma detaljer
• Strukturerad och prioritera, att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Initiativtagande, att drivas av att arbeta mot uppsatta mål och se resultat
• Kommunikativ, att kunna utrycka sig väl muntligt och skriftligt på svenska
• Flexibel, och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Utvecklingsfokuserad, att kunna arbeta med ständiga förbättringar
• Prestigelös, att vara samarbetsinriktad och trivs med att arbeta i team

Dessutom är det meriterande om du har:
• Fördjupad ämneskunskap inom löneområdet
• Erfarenhet av handläggning inom löneområdet
• Fördjupad kunskap om lagar och avtal
• Erfarenhet av framtagning av specialrapporter
• Erfarenhet av lönesystemet Primula och/eller Heroma

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringort är Östersund.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 4 juni, 2023. Intervjuer planeras att påbörjas under v.24.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57

Jobbnummer
7790855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: