Kvalificerad redovisningskonsult

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Tysk-Svenska Handelskammarens avdelning Redovisningstjänster söker en Kvalificerad redovisningskonsult. För närvarande har avdelningen 14 medarbetare som hanterar ett 100-tal löneuppdrag och ett 60-tal uppdrag med både lön och redovisning. Uppdragen utförs huvudsakligen för tyska uppdragsgivare enligt svenska regler och lagstiftning. Vi har beslutat att anställda en person till i vår grupp för att möta efterfrågan på avdelningens tjänster.

Tysk-Svenska Handelskammaren satsar aktivt på moderna administrativa rutiner samt stödjande effektiva system och processer för att kunna tillhandahålla det senaste för medarbetare och kunder. Totalt är vi knappt 60 personer vars arbetsplats finns på Valhallavägen i ljusa moderna lokaler med bra arbetsmiljö. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla.

Publiceringsdatum
2012-02-21

Kvalifikationer
Vi vill att Du har en ekonomisk högskoleutbildning alternativt dokumenterad yrkeserfarenhet som kvalificerad redovisningskonsult samt arbetslivserfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå, eller från positioner i linjen.

Du ska självständigt kunna leda och stötta ett antal redovisningskonsulter i deras löpande kunduppdrag. Planering och uppföljning av nya och befintliga kunduppdrag ingår i arbetet. Som minimum bemästrar du tyska språket så att du självständigt kan hantera grundläggande kundkontakter, men ser möjligheterna att kunna utveckla dig.

Som person är du strukturerad, utåtriktad och tycker om att kommunicera och förmedla dina kunskaper till medarbetare och kunder. Du ser fördelarna i att jobba med gemensamma rutiner så att arbetet lätt kan följas upp, och utveckla dem för att få ytterligare effektivitet och förenklade arbetssätt.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid med tillträde omgående enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning på sex månader från anställningsdatum.

Sök jobbet genom att gå in på vår hemsida www.handelskammer.se/page/om-oss under Lediga jobb eller skicka din ansökan direkt till ulrika.ellgaardhansson@handelskammer.se .
Vid frågor om tjänsten, kontakta Björn H Jonsson på telefon 08-6651890.

Brinner Du för redovisning och effektiva administrativa rutiner, kommer jobbet att passa dig!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: ulrika.ellgaardhansson@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress: info@handelskammer.se

Jobbnummer
1164546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: