Kvalificerad redovisningsekonom till Bringwell

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Falköping, Skara, Tidaholm, Herrljunga, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Falköping, Skara, Tidaholm, Skövde, Vara eller i hela Sverige

Bringwell är en av de ledande aktörerna i Norden inom hälsa och egenvård och har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi marknadsför enbart produkter av hög kvalitet och vår produktportfölj utgörs av starka egna och licensierade varumärken.

Bringwell har ett antal etablerade och välkända varumärken som Mivitotal, KanJang, Movo, WNT, Maxosol, ProbiFrisk och många flera. Vår strategi är att leda utvecklingen genom innovativa produkter, god marknadsföring och kunskapsspridning.

www.bringwell.com .

Trivs du med att arbeta på en mindre ekonomiavdelning i en bredare roll med eget ansvar? Är du självständig inom redovisning och van problemlösare? I så fall kan detta vara din nya utmaning.

Publiceringsdatum
2015-06-18

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en variationsrik tjänst som redovisningsekonom på en väl fungerande arbetsplats med god stämning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• Framtagande av månads- kvartals- och årsbokslut
• Löpande redovisning
• Koncernrapportering
• Avstämningar
• Moms, skatt och deklarationer
• Utredning av och problemlösning gällande betalningar och betalningsflöden
• Registrera kundinbetalningar
• Redovisning för vårt dotterbolag i Norden
• Elektronisk fakturahantering, skanna och registrera leverantörsfakturor

Tjänstens placering är i Falköping och du rapporterar till Ekonomichef.

Vem är du?
Du har en ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna från mindre koncern. Det är en fördel om du har erfarenhet från att arbeta med utländsk valuta. Det är meriterande om du har arbetat med koncernrapportering. Meriterande är också om du hanterat löner.

Avseende språk behärskar du svenska och engelska i såväl tal som skrift. Att du behärskar MS Office och i synnerhet Excel är en självklarhet. Ekonomisystemet du kommer att arbeta i är Pyramid och tidigare erfarenhet från detta är meriterande.

Som person är du social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du jobbar självständigt och tar egna initiativ. Vidare är du noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Du tycker om att driva på förbättringar och självständigt planera och genomföra arbetsuppgifter.

Då det är ett mindre kontor söker vi dig som är flexibel, har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning och hjälper till där det behövs.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Sista ansökningsdag är den 14 augusti.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0500-38 14 37 fram till och med vecka 27 samt vecka 33 p g a semester.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sivefäldt 0500-38 14 37

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2357483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: