Kvalificerad Redovisningsekonom, Ekonomiservice, Söderhamn
Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd / Redovisningsekonomjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Gävle,
Ljusdal eller i
hela Sverige Lednings- och verksamhetsstöd är en förvaltning inom Landstinget Gävleborg. Förvaltningen är organiserad i åtta olika avdelningar som ansvarar för stöd och service till alla verksamheter i landstinget. Ekonomiavdelningen är en av dessa avdelningar och är organiserad som landstingets gemensamma ekonomifunktion. Inom Ekonomiavdelningen finns fyra olika enheter varav en, Ekonomiservice, ansvarar för landstingets samlade ekonomiadministration. Enheten består av ett trettiotal medarbetare och ansvarar bland annat för kund- och leverantörsreskontror, anläggningsredovisning, in- och utbetalningar, löpande kontoavstämmningar, momsredovisning och bokslutsarbete. Arbetsplatsen är förlagd till närsjukhusområdet i Söderhamn.
Publiceringsdatum2011-05-03ArbetsuppgifterSom redovisningsekonom inom Ekonomiservice är din uppgift att i ett team med övriga redovisningsekonomer svara för en kvalificerad redovisningskompetens inom enheten. Uppdraget består av att ge stöd i redovisningsfrågor till landstingets verksamheter och till kollegorna inom den egna enheten. Du handlägger varierande redovisningsuppdrag, arbetar med kvalitetsgranskning, avstämningar, månadsrapporteringar, delårsbokslut och årsbokslut. Du kommer att ha ett nära samarbete med landstingets redovisningschef och verksamhetsekonomer.
KvalifikationerDu ska ha en examen i ekonomi från högskola eller universitet med några års arbetslivserfarenhet inom området. Inriktningen bör vara mot redovisning och revision. Tjänsten kräver att du har mycket god vana av ekonomi-/affärssystem och god vana av MS Excel. Det är meriterande om du har studerat och har erfarenhet av avtalsrätt.
Du förutsätts vara kommunikativ och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha ett kundorienterat, konsultativt arbetssätt där helhetssyn och blick för utveckling av effektivare arbetssätt är viktigt. Ditt bidrag till ett väl fungerande arbetsklimat med kunder och arbetskamrater innebär att du måste vara lyhörd, ha bra samarbetsförmåga och är en person som tar ett helhetsansvar.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-20
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på
www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Ange följande referens när du ansöker: 192-2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEva Ericsson HR-Konsult, 026-27 82 84
Facklig kontaktLotta Eriksson, SKTF, 070-217 72 53
Inger Bodin Ledarna
Lisa Bäck SACO
FöretagLandstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd
AdressLandstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd
80188 Gävle
Jobbnummer 921273
Observera att sista ansökningsdag har passerat.