Kvalificerad redovisningsekonom 50%
Adecco, Office & HR, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Affärsområdet Adecco Finance & Legal bemannar tjänster inom finans, juridik och ekonomi; inom samtliga branscher.
Publiceringsdatum2010-04-01Dina arbetsuppgifterFör kunds räkning söker vi nu en kvalificerad Redovisningsekonom till ett föräldravikariat hos vår kund i Kista. Uppdraget är en deltidstjänst på 50%. Som kvalificerad Redovisningsekonom kommer du tillsammans med det svenska teamet att ansvara för att gällande lagstiftning följs i hantering av skatter, avgifter, intrastat, rapportering till myndigheter med mera.
Övriga arbetsuppgifter är bland annat att skapa interna policies som sedan skall kontrolleras att de efterföljs samt att delta I lokala, nordiska och internationella projekt, processförbättringar och implementering av nya system. I tjänsten ingår även viss bokföring såväl som arbete vid månadsbokslut. Vid årsslut upprättas årsredovisningar och förberedelser för revision, inkomstdeklarationer etc.
Rollen kommer även att innebära mycket hantering av löpande frågor från organisationen såsom sedvanliga ekonomifrågor, men även förmånsfrågor, systemfrågor, kontraktsfrågor och försäljningsfrågor.
ErfarenheterVi söker dig som har högskoleexamen i ekonomi. Du har tidigare arbetat som redovisningsansvarig, ekonomichef för ett medelstort företag inom en internationell koncern. Minimikravet för arbetslivserfarenhet inom området är 5 år. Goda kunskaper i engelska krävs, samt kunskaper i SAP. I övrigt skall du ha god datavana.
Dina personliga egenskaperDu är bra på att samarbeta likaväl som du trivs att arbeta självständigt. Att vara konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, uppskattar okända miljöer och nya branscher!
Vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och utmanande tjänst där du får möjlighet att bidra med dina kunskaper. Uppdraget pågår under ett föräldravikariat på 50 %. Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten, kontakta Konsultchef Helena Ekström på tel 08-598 986 12 eller
helena.ekstrom@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
FöretagAdecco, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 620647
Observera att sista ansökningsdag har passerat.