Kvalificerad Redovisningsekonom

Intergiro Intl AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
2020-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerad Redovisningsekonom" (publicerad 2020-12-04) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intergiro Intl AB (publ) i Kalmar, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Är du erfaren redovisningsekonom som vågar komma med nya förslag och lösningar för att utveckla rutiner och processer i den dagliga verksamheten? Trivs du dessutom i en expansiv, rörlig och föränderlig organisation kan detta vara tjänsten för dig!
Företaget
Intergiro är ett Fintech bolag med ett syfte - vi är här för att hjälpa företag att växa. Vi erbjuder företag över hela Europa ett digitalt och modernt alternativ till traditionella banktjänster. Stort fokus ligger på att vara i framkant vad gäller IT - innovation är en av våra största drivkrafter. Med teknik och flexibilitet i fokus bygger vi en fullständig plattform för företag med valutakonton, kortutgivning och kortinlösen, allt för att våra kunder ska kunna frodas i den digitala tidsåldern. Intergiro har tillstånd av Finansinspektionen i Sverige och är medlem av Visa och Mastercard för utgivning av betalkort och kortinlösen.
Intergiro har kontor i Stockholm, Kalmar, Lissabon, Minsk och Marbella. Vi söker nu förstärkning av en kvalificerad redovisningsekonom med placering i Kalmar.
Teamet i Kalmar sköter företagets ekonomi, support samt onboarding av nya kunder.

Publiceringsdatum
2020-09-07

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kvalificerad redovisningsekonom arbetar du bl.a med koncernens redovisningsprocesser och leder koncernens redovisningsarbete. Du ansvarar för månads- och årsbokslut för moderbolag med tillhörande filialer och dotterbolag. Uppdraget innebär att du säkerställer att regelverken efterlevs och att det som presenteras för styrelse, myndigheter och revisorer ger en rättvisande bild av koncernens ekonomiska läge. I dina arbetsuppgifter ingår även att analysera, följa upp, kontrollera och utmana resultat, samt bevaka lönsamhet, effektivitet och utveckling. I din roll kommer du att fungera som ett stöd för vår ledning och som en länk mellan vår ekonomifunktion och den dagliga verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet inom redovisnings- och bokslutsarbete och goda kunskaper inom K3 och IFRS. Du har med fördel arbetat i en internationell koncern där du hanterat moms/VAT globalt. Eftersom vi jobbar i en internationell miljö krävs att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska muntligt såväl som skriftligt.
Du är noggrann, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Då du förväntas att aktivt driva utveckling och effektivisering av våra processer, rutiner och arbetssätt inom ekonomi krävs att du är nyfiken, analytisk och självgående.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett tillväxtföretag i en internationell miljö. Vi är lyhörda för våra medarbetares önskemål och för den som vill utvecklas och påverka finns goda möjligheter då företaget nu går in i en stark tillväxtfas. Känner du dig redo för nya utmaningar är du välkommen med din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt.

Ansök genom att maila johanna@intergiro.com idag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-21

Adress
Intergiro Intl AB (publ)
Polhemsgatan 1, Företagshuset
39239 Kalmar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Redovisningsekonom".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intergiro Intl AB (publ) (org.nr 556965-3537)
Polhemsgatan 1, Företagshuset (visa karta)
392 39  KALMAR

Ansökan
E-post: johanna@intergiro.com

Arbetsplats
Kalmar

Jobbnummer
5347960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intergiro Intl AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intergiro Intl AB (publ):