Kvalificerad receptionist (vikariat)

Stockholms stad; Fastighetsavdelningen / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Fastighetsavdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Fastighetskontoret
Fastighetsavdelningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Fastighetskontoret i Stockholms stad förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd som består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottsanläggningar, slott och herrgårdar till konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även saluhallar, salutorg och partihandelsområden, bergrum och brandstationer samt lantegendomar (skog, mark och gårdar) utanför kommungränsen. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca en miljard kronor. Vi är cirka 130 medarbetare och vår verksamhet är organiserad i en stab och fem olika avdelningar.
1 plats(er).Fastighetsavdelningen ansvarar för förvaltning, drift och underhåll av fastighetskontorets unika fastigheter och byggnader inom Stockholms stads gränser. Avdelningen är organiserad i tre enheter: förvaltning, drift och lokalservice. På grund av föräldraledighet söker vi nu till lokalservice en vikarie som receptionist med AV-teknisk kompetens.

Stora delar av lokalservice verksamhet bedrivs i Tekniska nämndhuset på Fleminggatan 4. Receptionen ska på ett professionellt sätt serva de verksamheter som finns i Tekniska nämndhuset med sina 1 500 anställda. Periodvis är trycket på receptionen mycket stort. Förvaltningens kärnverksamhet är ytterst kundfokuserad där kundkontakt och en professionell framtoning är av stor vikt.

Som receptionist med AV-teknisk kompetens ska du tillsammans med två kollegor ansvara bland annat för att:
• Ta emot och serva anställda och besökare till Tekniska nämndhuset.
• Svara för bokning och administration av konferenslokaler i Tekniska nämndhuset samt svara för att sammanträdesrummen och dess tekniska utrustning är i god ordning.
• Hantera och administrera passerkort för båda anställda och besökare
• Kunna och behärska säkerhetsaspekter i en receptionsmiljö med ett stort antal hyresgäster och besökare.
• Ansvara och hantera hjärtstartare vid situationer som kräver det.
• Hantera och ansvara för brandlarm samt tillhörande larmpanel, medverka vid utrymningssituationer, kontakt med brandcentral mm.
• Ansvara för den AV-tekniska utrustningen i sammanträdesrummen (innefattar även att inventera och ge förslag till inköp av ny AV-utrustning)
• Kunna ge AV-tekniskt stöd åt de som bokar möteslokaler i Tekniska nämndhuset samt hålla sig uppdaterad om den tekniska utvecklingen inom området.
• Snabbt och tillmötesgående lösa frågor och problem även av oförutsedd karaktär.

Dokumenterad receptionistutbildning samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.

• Gymnasial utbildning eller förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt.
• Kunskap inom säkerhetsaspekter i receptionistmiljö - brand och inbrottslarm - hantering av hjärtstartarapparat.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• Kunskap och intresse av att hantera AV-teknisk utrustning
• Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna kommunicera i tal på engelska.
• Tidigare väktarutbildning är en merit.

Som person är du positiv, serviceinriktad och har ett förtroendeingivande sätt att bemöta kunder och kolleger. Du är självständig och handlingskraftig och löser problem på ett effektivt sätt. I och med att arbetet periodvis kan vara mycket stressigt är det avgörande att du kan hantera stressiga situationer på ett bra sätt.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Andrea Kurdik,08 508 267 61

Abdullah Eken, Bitr enhetschef, 08 508 267 01, abdullah.eken@stockholm.se
Birgitta Andersson, SACO, 08 508 284 45, birgitta.k.andersson@stockholm.se (facklig)
Markus Buråker, SACO, 08 508 276 20, markus.buraker@stockholm.se (facklig)
Luis Lopez, VISION, 08 508 279 29, luis.lopez@stockholm.se (facklig)

Tillträde: Omgående

Publiceringsdatum
2012-05-11

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: 2013-04-30. Vikariat under föräldraledighet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-01
Ansökan skickas till:
Fastighetsavdelningen
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 2.4.1-230/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Fastighetsavdelningen

Adress
Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Fastighetskontoret

Jobbnummer
1241844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Fastighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Fastighetsavdelningen: