Kvalificerad kommunikatör
Valmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Valmyndigheten i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Valmyndigheten är central förvaltningsmyndighet för val och ansvarar för att planera och samordna genomförandet av allmänna val och folkomröstningar. Myndigheten har också uppgifter inom ramen för Europeiska unionens medborgarinitiativ. Mer information om verksamheten finns på Valmyndighetens hemsida
www.val.se.Befattningen är en tidsbegränsad anställning med tillträde den 1 februari 2013 till och med den 31 december 2014. Bakgrunden till anställningen är den kompetens- och resursförstärkning som krävs inför och under genomförandet av 2014 års val.
Arbetsuppgifterna innebär planering och genomförande av Valmyndighetens informationsinsatser inför valet till Sametinget 2013 och valen 2014 till Europaparlamentet och till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige. I arbetet ingår att utarbeta informationsstrategier och informationsplaner, att genomföra avrop och upphandlingar av annonsförmedlings- och informationsbyråtjänster samt att företräda myndigheten gentemot externa leverantörer. Vidare ingår att utarbeta underlag för informationsbudget och att göra budgetuppföljningar. Även andra valrelaterade arbetsuppgifter kan förekomma.
Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning mot kommunikation eller information.
Du ska även ha kunskap om regelverk och rättigheter för publicering av kampanjer och informationsmaterial.
Det är meriterande om du därutöver har studerat samhällsvetenskap och har kunskap om det svenska valsystemet. Det är vidare meriterande om du kunskap om metoder för uppföljning av informationskampanjer. Vi ser gärna att du har kännedom om statliga ramavtal på informationsområdet.
Du ska ha flerårig erfarenhet av strategiskt informationsarbete och flerårig erfarenhet av informationsarbete i offentlig förvaltning. Vidare ska du ha erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du har arbetat med riktad information, med grafisk profil och med dataprogram för bildbehandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunikationsbyrå och har erfarenhet från budgetarbete. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av hur regelverk för offentliga myndigheter tillämpas vid nyttjande av sociala medier.
Som person ska du ha gott omdöme och vara noggrann samt ha en god förmåga till skriftlig och muntlig framställning. Du ska vara lyhörd och ha en förmåga att arbeta både självständigt och att samverka med andra. Som person är du rutinerad och trygg i din yrkesroll. Du behöver även ha förmåga att hantera perioder med hög arbetsbelastning. Då Valmyndigheten är en liten myndighet får du vara beredd att arbeta med såväl kvalificerade som rutinbetonade uppgifter.
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av ställföreträdande kanslichef Kristina Lemon. Fackliga företrädare är Maria Nordström för SACO-S och Carl-Otto Björkling för OFR/S. Samtliga nås via växeln 08-635 69 00.
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 7 januari 2013. Märk din ansökan med ref.nr 12-149/3 och sänd den med e-post till
registrator@val.se eller sänd den till:
Valmyndigheten
Box 121 91
102 25 Stockholm
Publiceringsdatum2012-12-04Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-07
Ange följande referens när du ansöker: 12-149/3
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@val.seKontaktKristina Lemon, ställföreträdande kanslichef 08-635 69 00 (via växeln)
kanslichef@val.seFöretagValmyndigheten
AdressValmyndigheten
Box 12191
10225 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 14
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6356900
Faxnummer: 08-6356920
E-postadress:
registrator@val.se Jobbnummer 1407997
Observera att sista ansökningsdag har passerat.