Kvalificerad handläggare till Näringslivsenheten
Länsstyrelsen Jämtlands län / Företagsekonomjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Jämtlands län i Östersund,
Krokom,
Åre,
Strömsund eller i
hela Sverige Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 230 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av nio enheter. En av enheterna är Näringslivsenheten som har ett femtontal medarbetare. Enheten ansvarar för utvecklingsfrågor i länet genom det regionala genomförandet av Landsbygdsprogrammets projekt- och företagsstöd och länets hantering av bygdeavgiftsmedel. Den förvaltande myndigheten och sekretariatet för EU:s gränsöverskridande program Interreg V-A Sverige-Norge är placerad på enheten.
Publiceringsdatum2017-08-10Dina arbetsuppgifterNäringslivsenheten har bland annat till uppgift att handlägga stöd inom ramen för Landsbygdsprogrammet 2014 - 2020. Du kommer att vara en del av teamet kring det regionala genomförandet av programmet. Arbetet är självständigt men innebär också samarbete inom Länsstyrelsen och med andra myndigheter. Arbetsuppgifterna består i första hand av handläggning av ansökningar om stöd inom Landsbygdsprogrammet. Handläggningen sker i Jordbruksverkets IT-system och ställer stora krav på noggrannhet och gott omdöme i handläggningen i form av dokumentation och rimlighetsbedömningar. Arbetet innebär även besiktningar av gjorda investeringar, utöver detta kan andra arbetsuppgifter inom ramen för Näringslivsenhetens ansvarsområde förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant och lämplig akademisk utbildning eller har motsvarande kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Intresse för och kunskap om ekonomi och redovisning är önskvärt. Då vi arbetar i en utpräglad IT-miljö i Office-programmen och i Jordbruksverkets system måste du ha goda datakunskaper. Erfarenhet från stödhandläggning är meriterande.
Du har god samarbetsförmåga men också förmåga att arbeta självständigt, trivs att arbeta med administrativa uppgifter och ditt arbetssätt kännetecknas av struktur, kvalitet och noggrannhet. Du är utåtriktad och har en bra kommunikativ förmåga i kontakt med sökanden. Körkort för personbil är ett krav då arbetet innebär resor i länet.
Arbetsgruppen är kvinnodominerad varför vi gärna ser manliga sökande.
Övrig informationAnställningform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Heltid.
Tillträde snarast efter övenskommelse.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 27 augusti 2017.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer:
http://www.lansstyrelsen.se/jamtlandVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Andrén, Enhetschef 010-225 32 04
Maria Ljung Westin, Biträdande enhetschef 010-225 33 48
Åsa Jonsson, OFR/S 010-225 33 27
FöretagLänsstyrelsen Jämtlands län
AdressLänsstyrelsen Jämtlands län
Länsstyrelsen Jämtlands län
83186 Östersund
KontorsadressLänsstyrelsen Jämtlands län
Jobbnummer 3636491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.