Kvalificerad handläggare till ekonomiavdelningens kansli

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker en kvalificerad handläggare till ekonomiavdelningens kansli. Kansliet ansvarar för bl.a. avdelningens gemensamma frågor och för enhetsövergripande samordning, stöd och uppföljning. Kansliet består för närvarande av sex personer.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens ekonomi- och verksamhetsstyrning, lokalförsörjning, service, miljöledning samt inköp och upphandling av varor och tjänster.

Ekonomiavdelningen består av ca 400 anställda som finns på flera orter i landet.


Publiceringsdatum
2018-09-21

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter har fokus på att vara ett stöd till avdelningens chefer och du kommer att vara adjungerad till avdelningens ledningsgrupp. Det betyder att du kommer arbeta nära cheferna för att ge råd och stöd, men också arbeta praktiskt, med att strukturera, utveckla och förvalta avdelningens information på polisens intranät. Du stöttar också cheferna genom att ta fram olika informations- och presentationsmaterial inför vissa möten m.m. Allt i syfte att utveckla verksamheten och nå rätt målgrupper med ett enhetligt budskap.

I ditt uppdrag ingår även att delta i avdelningens planering och uppföljning av verksamheten samt samordna och bereda de delningar och remisser som kommer till avdelningen.

Dina arbetsuppgifter innebär att du både självständigt, men också tillsammans med avdelningens chefer och medarbetare kommer att handlägga ärenden som rör avdelningens gemensamma frågor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper som myndigheten bedömer som likvärdiga
• Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Powerpoint och digitala informationskanaler

Meriterande:
• Erfarenhet av förändringskommunikation
• Erfarenhet av verksamhetsplanering och uppföljning
• Erfarenhet av att arbetat i en statlig myndighet

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket god förmåga att förklara och beskriva komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt, har förmåga till helhetsperspektiv samt är noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör med känsla för service och har en hög social kompetens. Du drivs av att arbeta självständigt och gillar att samarbeta med andra. Du är lösningsinriktad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult, marie-s.nilsson@polisen.se.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-08
Ange följande referens när du ansöker: C21943/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Järmark 010-563 49 13

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4359976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: