Kvalificerad handläggare till City åklagarkammare
Åklagarmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige ÅM2023-2119
Publiceringsdatum2023-10-26ArbetsuppgifterAnställningen är placerad på Åklagarkammaren i Stockholm City. Som kvalificerad handläggare möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:
ge åklagare administrativt stöd, t.ex. arbete i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter
kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden
vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter - främst via telefon och e-post
utföra arbetsuppgifter som fördelas från administrativ chef
bereda ärenden
ta särskilt stort ansvar för kammarens administrativa verksamhet
handleda och vara samtalspartner för kollegor.
Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller inte.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som
har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
har aktuell och relevant skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant,
har aktuell och relevant erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du ska även
vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
vara självständig och ansvarstagande,
vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
vara stabil och ha god självkännedom,
ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,
vara serviceinriktad
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande med
erfarenhet av arbete inom rättsväsendet
eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning,
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Kontakt Andrea Andersson, facklig kontaktperson Saco-S
010-5625917 Jobbnummer 8217360
Observera att sista ansökningsdag har passerat.