Kvalificerad handläggare för arbete med intern kommunikation

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker en kvalificerad handläggare för arbete med internkommunikation till ekonomiavdelningens kansli.

Kansliet ansvarar för att stödja avdelningschefen med planering och uppföljning samt intern styrning och kontroll av verksamheten på övergripande nivå. Kansliet ansvarar även för andra avdelningsövergripande frågor samt för beredning av underlag till olika forum, inom avdelningen men också gentemot andra aktörer inom myndigheten. Vi är också avdelningens kontaktpunkt gentemot andra avdelningar och polisregioner. Kansliet består för närvarande av sex personer.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens ekonomi- och verksamhetsstyrning, lokalförsörjning, service, miljöledning samt inköp och upphandling av varor och tjänster.

Ekonomiavdelningen består av ca 400 anställda som finns på flera orter i landet.


Publiceringsdatum
2018-12-21

Arbetsuppgifter
I dina uppgifter ingår att:
• Arbeta nära cheferna för att ge råd och stöd, men också praktiskt arbete med att strukturera, utveckla och förvalta avdelningens information i olika kanaler, främst med fokus på avdelningens intranätsidor
• Hålla samman avdelningens budskap, ta fram informations- och presentationsmaterial
• Delta i arbetet med andra avdelningsövergripande frågor

För att möjliggöra ditt uppdrag kommer du vara adjungerad till avdelningens ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Några års aktuell erfarenhet av liknande uppgifter
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Powerpoint

Meriterande:
• Erfarenhet av förändringskommunikation
• Erfarenhet av att arbeta med digitala informationskanaler
• Erfarenhet av arbete i en statlig myndighet

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett driv och vet hur du ska lägga upp arbetet för att det ska bli så enkelt som möjligt för andra att bidra med sina delar till helheten. Vidare är du kommunikativ och tycker om att samarbeta och ge en god service. Du har en pedagogisk ådra och en god förmåga att strukturera information. Du kan växla mellan stora och små uppdrag, är lösningsfokuserad och gillar att arbeta i ett högt arbetstempo.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rättigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult, marie-s.nilsson@polisen.se.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-11
Ange följande referens när du ansöker: C23333/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Järmark 010-563 49 13

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4524358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: