Kvalificerad handläggare - Arjeplogs Kommun - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arjeplog
Kvalificerad handläggare
Arjeplogs Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå
Visa alla jobb hos Arjeplogs Kommun i Arjeplog

Arjeplog Sveriges största fjällnära skärgård.

Bara tre timmar från Stockholm beläget vid Hornavan i Lappland ligger Arjeplog, en kommun med cirka 2 900 invånare. Här lever vi ett praktiskt enkelt liv med närhet till jobb, service och affärer. Vår förskola och skola håller hög klass och en vild natur med 8 727 sjöar erbjuder ett friluftsliv som aldrig är mer än några få steg bort. Kommunen har en internationell prägel, en välkomnande befolkning och ljus från snö, midnattssol och norrsken. Som arbetsgivare erbjuder kommunen dig, förutom trevligt arbetslag, kostnadsfri tillgång till sim- och motionshall samt en timmes friskvård per vecka på arbetstid. Arjeplog/Àrjepluovve är en samisk förvaltningskommun. Därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska språket och kulturen.
Läs mer på vår hemsida: www.arjeplog.se

Arjeplogs kommun söker Kvalificerad handläggare till kommunledningsförvaltningen.

Publiceringsdatum
2018-07-11

Dina arbetsuppgifter
Inom kommunledningen vid Arjeplogs kommun erbjuds du ett omväxlande och trevligt arbete. Du kommer att ingå i kommunledningens stab bestående av engagerade medarbetare med olika personligheter och kompetenser. Staben är direkt underställd kommunchefen och du sitter med i kommunens ledningsgrupp.

I ditt uppdrag arbetar du strategiskt med förvaltningens övergripande utvecklingsarbete och långsiktiga planering. På uppdrag av ledningen tar du initiativ till olika former av utvecklingsarbete och utarbetar kort- och långsiktiga prognoser baserade på omvärldsbevakning samt kända och förväntade faktorer. Du jobbar nära förvaltningens chefer och stödjer dessa i utvecklingsarbetet genom ta fram underlag, sammanställa och presentera nya verksamhetsidéer. En viktig del av arbetet är att följa upp resultat och kvalitet samt föreslå förändringar som du gör i nära samarbete med berörda chefer.
Stabens uppgift är att hålla ihop organisationen och se på den ur ett helhetsperspektiv, i detta ingår att ge råd och upplysningar till medarbetare, allmänhet och politik löpande varvid du behöver vara bra på att analysera och kommunicera, muntligt såväl som i skriftligt.
Staben som helhet har ett nära samarbete med lokala politiker då ni utreder ärenden inför politiska beslut, till exempel svar på remisser. Det kan vara både korta och långa utredningar som politikerna beställer.

I kommunen arbetar vi med att utveckla e-tjänster där staben har en viktig del och du bör därför ha ett intresse av digital utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller ekonomi, erfarenhet av tidigare arbete inom en demokratiskt styrd organisation är meriterande. Som person är du ansvarstagande och noggrann. Du har god förmåga att arbeta självständigt på ett effektivt och strukturerat sätt för att kunna hålla givna deadlines och driva saker framåt. Du har lätt för att samarbeta med andra och för att bemöta människor med olika bakgrund på ett professionellt sätt. Då arbetet innebär att du har kontakt med många människor är det viktigt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Vi arbetar i en föränderlig organisation vilket innebär att du trivs med utveckling- och förbättringsarbete och är positivt inställd till att ompröva arbetssätt och söka nya lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde
Tillträde sep-18 eller enligt överenskommelse. Varaktighet tom aug-19, med möjlighet till förlängning.

Övrig information
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-11
Ange följande referens när du ansöker: 10/2018,03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kommunchef Peter Andersson 0961-141 19

Företag
Arjeplogs kommun

Adress
Arjeplogs kommun
Storgatan 20
93881 ARJEPLOG

Kontorsadress
Storgatan 20

Jobbnummer
4247184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arjeplogs Kommun: