Kvalificerad förvaltningsekonom till Lekebergs kommun

Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen / Företagsekonomjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Kommunen omsätter ca 350 miljoner kronor och har ca 560 anställda och är under ständig tillväxt. Verksamheten är organiserad i fyra förvaltningar med politiska nämnder samt i ett bolag. Lekebergs kommuns ekonomiavdelning sköter all ekonomiadministration för kommunens förvaltningar och nämnder och tillhör Kommunstyrelseförvaltningen.

Som anställd i Lekebergs kommun kan du utifrån vissa villkor omfattas av flera förmåner, bl.a.:
• Friskvårdsersättning upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Möjlighet till semesterväxling
• Flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Förmånliga försäkringar


Publiceringsdatum
2018-01-23

Arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen är centralt placerad i kommunhuset och består av fem medarbetare.
Avdelningen ansvarar bland annat för ekonomisk planering och uppföljning, redovisning och bokslut, kravverksamhet samt likviditetshantering.

Vi söker nu en kvalificerad och erfaren förvaltningsekonom till vårt team.
Tjänsten är en utökning inom avdelningen och om du blir den sjätte medarbetaren hos oss kommer du att kunna erbjudas ett utvecklande och spännande arbete på en trevlig arbetsplats.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att fungera som förvaltningsekonom till Kultur- och bildningsförvaltningen samt Sydnärkes IT-förvaltning. Detta innebär att vara ett kvalificerat ekonomiadminstrativt stöd till verksamhetsansvariga.
I uppgifterna ingår bland annat budgetarbete, prognoser, årsredovisning samt uppföljning. Du kommer att utbilda chefer och förtroendevalda för att utveckla den ekonomiska kompetensen samt vara en kvalificerad diskussionspartner gällande ekonomifrågor. Du säkerställer även att redovisningen inom förvaltningarna är korrekt och sker enligt god redovisningssed.
Att upprätta kalkyler och göra såväl analyser som helhetsbedömningar och konsekvensbeskrivningar utifrån verksamheternas behov ingår också.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en erforderlig ekonomisk utbildning på högskolenivå
• flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna inom offentlig sektor
• har goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och känner dig bekväm i att tala inför grupper
Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemet Visma (tidigare Aditro) samt styr- och ledningssystemet Stratsys men är inget krav.

Den här tjänsten kräver att du är en person som är strukturerad, utvecklingsorienterad och har en förmåga att arbeta självständigt. Arbetet innebär kontakter med politiker, chefer och andra ekonomer, vilket ställer krav på samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är serviceinriktad och har en god förmåga att anpassa budskap efter mottagare och presenterar ekonomi på ett begripligt sätt för såväl tjänstepersoner som förtroendevalda.
Som person är du öppen och uppskattar att ha ett varierat arbete med många kontaktytor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

I denna rekrytering har vi redan tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi vill använda, vi undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Ange följande referens när du ansöker: A345623
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Bilock anna.bilock@lekeberg.se
Sandra Magnusson sandra.magnusson@lekeberg.se

Företag
Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
3920188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Ekonomiavdelningen: