Kvalificerad ekonomiassistent till Zurich Nordic

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Zurich Nordic
Zurich is one of the most specialized insurance companies within non-life insurance to local and international business in the Nordic market. Today Zurich Nordic can offer insurance solutions within property, liability, engineering lines, financial lines, marine cargo and motor fleet. They have some 190 employees in their Nordic organization who work closely with colleagues in their global network.

Zurich has been undertaking business within the Nordic countries since 1875. Within the Nordic region Zurich has offices in Sweden, Norway, Finland and Denmark. Learn more at http://www.zurich.com/nordic/home/welcome.html .

Publiceringsdatum
2012-07-27

Om tjänsten
Zurich Global Corporate Nordic söker nu en kvalificerad ekonomiassistent med huvuduppgift att arbeta med in- och utbetalningar. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att inkludera:

• Registrering och betalningar av inkommande leverantörsfakturor
• Kontoavstämningar
• Periodiseringar
• Vidarefakturering (internfakturering)
• Inläsning av löne- och reseräkningsfilen
• Cashpoolsrapport
• Valutaköp
• Manuella utbetalningar
• Bokföring i huvudbok

Möjligheter
Zurich Nordic erbjuder dig en varierande tjänst med stort ansvar. Du arbetar tätt med kompetenta kollegor inom ditt område med möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt.

Kvalifikationer
Du är gymnasie- eller högskoleekonom med minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet. Ett krav är att du har arbetat med in- och utbetalningar. Du skall behärska såväl svenska som engelska i tal och skrift, samt ha erfarenhet från något ekonomi- eller affärssystem, gärna SAP. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du är en glad, positiv, nyfiken och engagerad person som vågar ta egna initiativ. Du ska kunna arbeta självständigt, men också vara en naturlig hjälpande del i en grupp. På Zurich arbetar man mycket efter Lean-filosofin i både dagligt och mer långsiktigt arbete. Det kan även vara stressigt emellanåt, särskilt vid månadsbokslutens deadlines, så det är en förutsättning att du är strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt.

Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start senast 2012-08-27 som sträcker sig till årsskiftet 2012/2013 med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag för Zurich Nordic på deras kontor i centrala Stockholm.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=229

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08 400 25 860 alt viktoria.berg@hero.se .

Vi ser fram emot din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1301350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: