Kvalificerad Ekonomiassistent till Stockholm City!

Xtra Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xtra Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Xtra Sverige AB

Publiceringsdatum
2012-01-27

Om företaget
För kunds räkning söker vi just nu en erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra.

Xtra Office är ett auktoriserat bemanningsföretag som bemannar och rekryterar tjänster inom ekonomi, administration och service. Vi har varit verksamma sedan 1995 inom områdena IT, Care, Sälj, Service och Office.

Om företaget
Vi söker en ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra till vår kund IL Recycling AB, som sitter i ljusa lokaler i centrala Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på minimum ett år med mycket goda möjligheter till ytterligare förlängning.

IL Recycling är ett återvinningsföretag med rikstäckande verksamhet i Sverige och på flera platser i Polen.
De har drygt 600 medarbetare och kunskap som täcker hela återvinningsprocessen, från analys, insamling och transport av restprodukter till sortering, bearbetning och leverans av returråvara till industrin. Dessutom har de systemen och den senaste tekniken för att kunna erbjuda de smartaste lösningarna för effektiv och lönsam återvinning.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team om åtta personer på ekonomiavdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hela processen gällande kundreskontra från "ax till limpa".

Detta kommer att innebära:

• Avstämning av fakturor
• Banktransaktioner
• Registrering av kundinbetalningar
• Kravhantering och inkassoärenden.
• Delaktig i bokslutsarbete

Profil
Vi söker dig som har en utbildningsbakgrund inom ekonomi med flera års erfarenhet från kundreskontra och ekonomi.
Goda kunskaper i Officepaketet och framför allt Excel är ett krav. Erfarenhet från affärssystemet Movex är meriterande men ej krav.

Givetvis är du serviceinriktad, noggrann och har lätt för att lära dig. Är du dessutom nyfiken och har en positiv inställning är det kanske dig vi söker.

Tjänsten är ett konsultuppdag på minimum ett år med tillsättning omgående eller så fort vi har funnit rätt kandidat. Placeringsorten är i Stockholm City.

Som konsult hos Xtra blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. För många uppdrag som går genom oss finns det även möjlighet att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Vidare får du en personlig konsultchef på Xtra Office och självklart är Xtra ett auktoriserat bemanningsföretag genom Almega. Vi ger bra anställningsvillkor.
Vi samarbetar även med underkonsulter.

Vi intervjuar löpande och tjänsten beräknas tillsättas före sista ansökningsdatumet har löpt ut. Sänd därför din ansökan till oss snarast möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-29
Ange följande referens när du ansöker: 852
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexander Adolfsson, 0721-77 52 29

Företag
Xtra Sverige AB

Adress
Xtra Sverige AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Jobbnummer
1141442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xtra Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xtra Sverige AB: