Kvalificerad Ekonom till omvårdnadsförvaltningen

Jurek Rekrytering & Bemanning / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-25

Dina arbetsuppgifter
Omvårdnadsförvaltningens ekonomistab ansvarar för förvaltningens budget och ekonomifrågor, verksamhetsplanering, uppföljning, årsredovisning och fakturahantering. Ekonomistaben består av fem personer: tre ekonomer, en ekonomiassistent och en stabschef. Nu söker vi en kvalificerad ekonom till ekonomistaben.

Rollen som kvalificerad ekonom innebär att du ska arbeta med budget, ekonomisk uppföljning, prognos, analys, delårs- och årsbokslut. I arbetet ingår även framtagning av ekonomiska beslutsunderlag samt ett övergripande ansvar för de siffermässiga delarna i delårs- och årsbokslut. Du kommer också att agera stöd i redovisningsfrågor till ekonomiassistenten samt till chefer och medarbetare inom förvaltningen. I arbetet ingår även löpande utvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor i ekonomistaben.

Vem är du?

Till rollen kvalificerad ekonom söker vi dig med högskoleutbildning inom ekonomi och mångårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har djup kunskap inom redovisningsfrågor och är en avancerad användare i Excel. Tidigare erfarenhet från ekonomisystemet Raindance och QlikView beslutsstöd ses som meriterande, likväl som erfarenhet från ekonomiarbete inom en politiskt styrd verksamhet och/eller från äldreomsorg/omsorg om funktionshindrade. Tidigare erfarenhet av och god förmåga att formulera texter ses också som en merit.

Som person bör du vara noggrann och ta stort ansvar för ditt arbete. Du planerar, strukturerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt visar gott omdöme vid agerande och beslut. För att trivas i denna tjänst är det viktigt att du har en förmåga att lyssna, vara lyhörd och kommunicera med andra, då du kommer att ha många kontaktytor och ett nära samarbete med förvaltningens chefer. Detta innebär också att du bör vara en god pedagog och ha en förmåga att förklara ekonomiska samband för icke-ekonomer och samtidigt ta in kunskap från verksamheten.

Vidare är du analytisk samt har en förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du kan växla mellan detalj- och helhetsperspektiv samt är stresstålig och van att arbeta gentemot deadlines.

Du erbjuds

Är du rätt person för oss erbjuds du en ekonomiroll inom en modern, kommunal verksamhet i framkant. Du kommer att bli en del av ett duktigt ekonomiteam och samtidigt ha ett nära samarbete med verksamhetens chefer.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Molin vid eventuella frågor. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag via www.jurekbemannning.se .

Om företaget
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg samt omsorg om personer med funktionsnedsättning och omsätter ca 825 mkr. Verksamheten som upphandlats till ca 70 procent drivs både på entreprenad, i form av intraprenad och i Solna stads regi. Organisatoriskt består omvårdnadsförvaltningen av en förvaltningschef, fyra staber: ekonomi, kvalitetsutveckling, IT och information/administration samt två avdelningar: en för egen regi och en för myndighetsutövning.

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2607
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Molin 0766-331445 sara.molin@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2221001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: