Kvalificerad assistent till Polisförbundet

serveOffice ab / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Företaget etablerades 1991 och vi är idag 50 anställda. Vi är auktoriserade via Bemanningsföretagen och anslutna till SRF. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se
Polisförbundet är ett fackförbund som organiserar de flesta yrkesverksamma poliser i Sverige. Vi har ca 19 500 aktiva medlemmar vilket inkluderar studerande vid polisutbildningarna. Dessutom har pensionerade poliser möjlighet att vara medlemmar i Polisförbundet. Drygt 700 förtroendevalda och 25 anställda arbetar med att skapa goda arbetsvillkor för medlemmarna genom medlemsservice, förhandlingar och påverkan av beslutsfattare på olika nivåer.
Polisförbundet erbjuder en trivsam och utvecklande arbetsplats med trevliga kollegor och ett öppet arbetsklimat. Vi sitter i trivsamma lokaler på Grev Turegatan på Östermalm. På kansliet arbetar 24 personer. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Ditt uppdrag
Som assistent har du en ansvarsfull roll och driver självständigt arbetet som ingår i din befattning. Arbetet innebär att sköta all administration gällande Polisförbundets hantering av rättshjälp, arbetsmiljöfrågor samt arbetsskador samt administration som rör diverse stiftelser och andra områden. Det ingår också kontakter med medlemmar, fackliga företrädare, advokater m fl i olika frågor samt att självständigt handha ansökningar och fatta beslut i olika ärenden.
Exempel på uppgifter som ingår i tjänsten:
• Sammanställa ansökningar samt lämna förslag till bidrag ur stiftelser.
• Begära in kompletterande uppgifter vid ofullständiga ansökningar.
• Kalla till möten, föredragande/sekreterare vid möten, utforma beslutsunderlag, kallelser, dagordningar och protokoll mm.
• Kontakter med medlemmar och fackliga företrädare i olika frågor. Det kan handla om att handha känslig information och samtala med medlemmar i besvärliga livssituationer.
• Självständigt fatta beslut i merparten av de ansökningar där medlem yrkar på hjälp från förbundet.
• Uppdatering av register och listor, arkivering samt utskick av brev och blanketter till berörda parter.
• Backup för försäkringsadministration.
• Skriva förslag till yttranden kan ingå i uppgiften beroende på sökandes kompetens.
• Backup för hemsidan mm.

Publiceringsdatum
2008-11-07

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet som assistent av liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i arbetet bör du tycka om att ha mycket på gång samtidigt. Du är prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Du tycker om att arbeta självständigt, ta initiativ och hjälpa andra. Du är en god lyssnare och har förmåga att bemöta människor i svåra situationer på ett adekvat sätt. Juridisk kompetens är meriterande. Du är en van användare av Officepaketet.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med serveOffice. Anmäl ditt intresse genom att fylla i nedanstående formulär samt bifoga CV och personligt brev. Urval sker fortlöpande. Frågor angående tjänsten besvaras av Mia Sahlén hos serveOffice på 08-594 697 09 eller mia.sahlen@serveoffice.se .
Välkommen!

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-12-07
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mia Sahlèn, 08-59469709

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Jobbnummer
348085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: