Kvalificerad Assistent rekryteras till Sandvik Venture
Experis Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Sandvik Venture är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen som skapar möjligheter för tillväxt och lönsamhet i attraktiva och snabbväxande verksamheter. Produktområden är Sandvik Hard Materials, Diamond Innovations, Wolfram, Sandvik Process Systems, Dormer och delar av Sandvik MedTech. Omsättningen 2011 var cirka 8 100 MSEK och antalet anställda omkring 4 100. I samarbete med Experis rekryterar nu Sandvik Venture en kvalificerad assistent till HR chefen.
Publiceringsdatum2012-06-04Dina arbetsuppgifterAssistentens uppgift är att stötta ledningsgruppen med sedvanliga administrativa arbetsuppgifter. Större delen av tiden är dock dedikerad till att assistera HR-chefen genom att på ett proaktivt, professionellt och självständigt sätt sköta de administrativa uppgifter som utgör en viktig del av hans arbete. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär men innefattar till exempel att sammankalla och organisera möten, både fysiska och via telefon, och därefter skriva professionella protokoll. I det dagliga arbetet ingår mail- och möteshantering, planering och bokning av resor samt administration av utläggsredovisningar. I tjänsten ingår även att göra professionella presentationer i PowerPoint. En viktig del är arkivering av HR relaterad information. Arbetet är i övrigt varierat och det förväntas att assistenten löser de uppgifter av supportkaraktär som uppstår.
Vem är du?
Du har tidigare haft ett varierat administrativt arbete där du hanterat uppgifter av olika karaktär. Sannolikt har du arbetat som kvalificerad assistent till en exekutiv chef. Har du dessutom erfarenhet från Sandvik är det ett stort plus. Du talar och skriver såväl engelska som svenska på en mycket god nivå. Du är skicklig användare av hela Office-paketet och är van att göra presentationer i PowerPoint.
Som person är du driftig och självgående och löser de uppgifter som uppstår. Du är flexibel och tycker om att ge service i en organisation som präglas av internationella och affärsmässiga relationer. För göra ett bra jobb i organisationen bör du vara en strukturerad person som har koll på det mesta och kan ha ett helikopterperspektiv över den administrativa verksamheten. Rätt kandidat förväntas vara noggrann, proaktiv, ha stor integritet och en synnerligen god känsla för ordning och reda. En representativ och serviceinriktad inställning är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Kontaktperson för detta jobbSkicka in din ansökan via länken nedan med CV och personligt brev. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Nygårds på telefon: 08-764 26 53. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Nygårds, 08-764 26 53
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1262133
Observera att sista ansökningsdag har passerat.