Kvalificerad administrativ handläggare

Oxelösunds Kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oxelösunds Kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Oxelösund

I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Dryga timmen upp till Stockholm och strax under timmen ner till Norrköping, det är inte heller långt till regionens flygplats, E4:an och järnvägen.

Oxelösunds kommun är en liten kommun som vill mycket. Vi är nyfikna och vågar hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar och jobbar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks bland annat genom att vi hjälps åt och tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter är nära gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef. Vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort.


Publiceringsdatum
2018-09-26

Arbetsuppgifter
En av våra administrativa handläggare går vidare till nya arbetsuppgifter och vi söker därför en ersättare.

Du kommer att ingå i enheten Administration och service som servar och stöttar de båda nya förvaltningarna Utredning, stöd och omsorgsförvaltningen samt Äldreomsorgsförvaltningen.

I uppdraget ingår att fungera som sekreterare i Vård- och omsorgsnämndens arbetsutskott där sekretessbelagda individärenden inom IFO beslutas. Arbetet innebär att du deltar i sammanträden, sammanställer handlingar, skriver kallelser och protokoll, kvalitetsgranskar beslutsunderlag och hanterar övrigt för- och efterarbete kring de politiska sammanträdena. Du kommer att ha nära kontakt med förtroendevalda, förvaltningsledning och handläggare. Du ger stöd och råd rörande offentlighet- och sekretess samt dokumenthantering.

Övriga arbetsuppgifter omfattar bland annat rekvirering samt administration av statsbidrag från Arbetsförmedlingen, administration runt serveringstillstånd samt administration runt tobaks, folköl och läkemedelstillsyn, arkivansvar, fungera som förvaltningens GDPR-samordnare, framtagande av prognoser gällande placeringsekonomi, behörig beställare/kontaktperson till IT-enheten, registrera ej verkställda gynnande beslut hos IVO, administration runt förvaltningens föreningsbidrag, ansvar för uppdatering av förvaltningens dokumenthanteringsplan, samt övriga förekommande arbetsuppgifter i samverkan med enhetens övriga medarbetare.

Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med övriga medarbetare på de båda förvaltningarna.

Du förväntas vara aktivt delaktig i enhetens förbättrings- och utvecklingsarbete.


Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning mot administration inom offentlig förvaltning eller annan administrativ utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet av kvalificerat självständigt administrativt arbete. Det är önskvärt att du arbetat i kommunal förvaltning med nämndadministration, gärna som sekreterare i nämnd eller utskott. Positivt om du har kunskaper om myndighetsutövning.

Du bör ha kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen samt GDPR.

Du är engagerad och självgående, noggrann och har en god prioriteringsförmåga. Du är också ansvarsfull, kvalitetsmedveten och du kan självständigt strukturera ditt arbete utifrån din roll och ditt ansvarsområde. Du tar initiativ, är flexibel och är lösningsorienterad.

För att kunna lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt och ibland inom snäva tidsramar. Du är tydlig i din kommunikation och har mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt i tal och skrift. Du har god datorvana och behärskar Office-paketet väl.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt.

Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Ange följande referens när du ansöker: A815787 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Haddon 0155-384 31

Företag
Oxelösunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Oxelösunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Kommunhuset
61381 Oxelösund

Kontorsadress
Höjsgatan 26 61381 Oxelösund

Jobbnummer
4368531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oxelösunds Kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oxelösunds Kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: