Kustbevakningens brottsutredningsenhet söker administrativ assis

Kustbevakningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kustbevakningen i Stockholm, Vaxholm, Värmdö, Södertälje, Nyköping eller i hela Sverige

Kustbevakningen är en myndighet under Justitiedepartementet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi räddar, hjälper och övervakar.

Verksamheten omfattar bland annat miljöräddning, sjöräddning, brottsbekämpning, ordningshållning till sjöss samt tillsyn och kontroll. Genom nationellt och internationellt samarbete verkar myndigheten för en hållbar havsmiljö, ökad säkerhet till sjöss och för att minska gränsöverskridande brottslighet.

Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. För att arbeta här är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med vår värdegrund; helhetssyn, välvilja och engagemang.

Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla.




Publiceringsdatum
2018-04-13

Beskrivning
Kustbevakningen söker en administrativ assistent till brottsutredningsenheten inom operativa avdelningen med placering i Stockholm, Hammarby Sjöstad.

Brottsutredningsenheten består av förundersökningsledare och brottsutredare placerade i Stockholm och Göteborg samt en enhetschef placerad i Stockholm.

Kustbevakningen har befogenheter att bedriva förundersökningar inom bl.a. miljö samt ratt- och sjöfylleri. Brottsutredningar under ledning av externa förundersökningsledare kan bedrivas inom fiske, sjötrafik, tull, gräns, och sjösäkerhet.

En väl organiserad administration bidrar till ett funktionellt, rättssäkert och effektivt arbete, både internt och externt.

Arbetsuppgifter
Som assistent har du många varierande arbetsuppgifter. Arbetet innebär många interna och externa kontakter, till exempel med åklagare och andra myndighetskontakter.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av:
• Bevaka, uppdatera och hantera funktionsbrevlådor
• Ansvara för administration rörande strafföreläggande och ordningsbot
• Ansvara för administration rörande beslagshantering
• Ansvara för regelbunden justering av inventarieförteckningar, förråd etc.
• Stödja arbetet med att uppdatera administrativa rutinbeskrivningar
• Stödja blankettadministrationen
• Arkivera och hantera dokument

Tjänsteresor kan förekomma.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning eller högre utbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du har god datorvana och kunskap i Officepaketet samt lätt för att lära dig nya IT-system. Du har också god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Du är noggrann, har god struktur i ditt arbete och inser vikten av dokumentation. Du trivs med att ge service, har god samarbetsförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp.

Du vågar ta initiativ och fokuserar på lösningar. Flexibilitet, stresstålighet och ett positivt förhållningssätt är också viktigt att du har.

Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt krävs det att du har ett gott omdöme och en kommunikativ förmåga.

Det är meriterande om du har utbildning inom juridik eller kriminologi, erfarenhet av arbete inom myndighet och/eller brottsbekämpande verksamhet samt erfarenhet av rättskedjan och att tolka och tillämpa lagar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Anställningen är en allmän visstidsanställning till och med 2019-05-31, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

För anställning krävs svenskt medborgarskap, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten.

Övrig information
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 2018/35
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrica Carlson, enhetschef 070-244 85 44

Företag
Kustbevakningen

Adress
Kustbevakningen
Ljusslingan 26
12031 Stockholm

Kontorsadress
Ljusslingan 26

Jobbnummer
4081085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kustbevakningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kustbevakningen: