Kurssamordnare till Yrkeshögskolan i Kungsbacka!

Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige

Har du bred erfarenhet från inköp eller B2B försäljning? Vill du ta dina kunskaper inom branschen och överföra dem i praktik? Är du en person som är duktig på att formulera dig i skrift och presentera material? Då är tjänsten som kurssamordnare hos Yrkeshögskolan i Kungsbacka rätt tjänst för dig!

Om arbetet
Yrkeshögskolan i Kungsbacka sätter ihop skräddarsydda eftergymnasiala utbildningar framtagna i nära samarbete med arbetslivet. Utbildningarna berör många olika områden och de följer den efterfrågan av kompetens som finns ute på arbetsmarknaden. För att säkerställa att utbildningarna inom yrkeshögskolan möter arbetslivets krav drivs de alltid i nära samarbete med arbetsgivare. Att utbildningarna matchas mot arbetslivets behov innebär också att en utbildnings innehåll och inriktning kan förändras och att nya utbildningar kan starta och andra försvinna allt eftersom kompetensbehovet förändras.
Idag söker de en person som ska hjälpa dem att sätta ihop nya utbildningar för Projektcertifierad Inköpare och B2B säljare med projektcertifiering inom ekonomiområdet. Tillsammans med utbildningssamordnare kommer du att sätta ihop en kursplan för respektive utbildning. Du ansvarar även för att ta fram presentationsmaterial av dessa utbildningar som ska presenteras mot myndigheten för yrkeshögskolan. Då det redan finns ett förarbete för dessa kurser söker de nu någon som kan finslipa och förbättra innehållet för dessa utbildningar.

Dina ansvarsuppgifter kommer att bestå av:

• På ett tydligare och ett mer konkret sätt beskriva de företag som efterfrågar yrkesrollerna som utbildningen leder till. Detta skall ske genom att i siffror presentera det verkliga behovet/efterfrågan, och en marknadsundersökning måste därmed göras. Den kan göras genom utskickat formulär, uppsökande verksamhet eller kombination av dessa. Detta beskrivs främst i den delen av ansökan där den nationella och den regionala efterfrågan beskrivs.

• Kursplanen måste förbättras och förankras hos de företag som ställer sig bakom ansökan.

Tjänsten startar 15 mars och löper fram till 15 maj. Uppskattningsvis förväntas arbetet omfatta totalt 80 arbetstimmar under den här perioden.

Om dig
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå inom ekonomi, försäljning eller inköp samt tidigare arbetslivserfarenhet inom området. Din tidigare erfarenhet av B2B försäljning och/eller inköp ger dig en bra grund för att veta vad som efterfrågas ute på arbetsmarknaden. Då kurserna är inom ekonomi ser vi gärna att du har antingen utbildning eller erfarenhet inom detta område. Som person är du självgående, driven och strukturerad då du själv planerar och fördelar dina arbetstimmar.

Viktigt för tjänsten är:

• tidigare erfarenhet av B2B försäljning, inköp och/eller ekonomi

• god förmåga att formulera sig skriftligt

• förståelse och intresse av arbetsmarknaden inom B2B försäljning samt inköp

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som kurssamordnare är ett konsultuppdrag med tillsättning 15 mars - 15 maj. Uppdraget är förlagt på 80 arbetstimmar uppdelat under tjänsten. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Matthiasson på 031 - 725 45 44.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-03-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Matthiasson 0317254544

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Torggatan 18
43430 KUNGSBACKA

Kontorsadress
Södra Torggatan 18

Jobbnummer
3366928

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: