Kursadministratör

Stockholms Universitet / Administratörsjobb / Stockholm
2015-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kursadministratör" (publicerad 2023-09-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Juridiska institutionen vid Stockholms Universitet söker en
Kursadmininstratör
Ref.nr SU FV-1242-15. Sista dag att ansöka är 2015-05-08.

Publiceringsdatum
2015-04-17

Dina arbetsuppgifter
Befattningen innebär ett övergripande administrativt ansvar för de kurser som för närvarande ligger inom de civilrättliga ämnena, arbetsrätt och familjerätt. I arbetet som kursadministratör ingår att ge administrativt stöd till de kursansvariga. Kursadministratören fungerar också som en länk mellan studenter och lärare för att ge studenterna bästa möjliga förutsättningar att bedriva sina studier.
Som kursadministratör finns du tillgänglig på institutionen för att bistå kursansvarig och annan undervisande personal på de kurser som ligger inom ansvarsområdet.
I arbetsuppgifterna ingår följande:

• Schemaläggning och lokalbokning av kurserna i samarbete med de kursansvariga.
• Sammanställning av kursmaterial.
• Reseplanering vid behov för externa lärare.
• Administration av examination och av resursstudenter.
• Inrapportering av betyg i Fastreg.
• Arvodering av externa lärare samt tentamensvakter.
• Registrering och omregistrering av studenter.
• Hålla upprop på kurserna.
• Uppdatering av kurshemsidorna.
• Dokumenthantering i kursdossier.
• Vara tillgänglig för studenter på telefontid, besökstid samt via mail.

Kvalifikationer
Högskolestudier eller arbetslivserfarenhet som kan bedömmas som motsvarande är ett krav, liksom erfarenhet av administrativt arbete och datavana. Ytterligare krav är mycket goda kunskaper i svenska och engelska , både i tal och skrift. Därutöver är initiativförmåga, flexibilitet och koordinationsförmåga nödvändiga egenskaper för befattningen liksom noggrannhet och utpräglad servicekänsla. Stor hänsyn tas till de sökandes personliga egenskaper. Arbetsbelastningen är periodvis mycket hög varför stresstålighet, tålamod och ett utåtriktat sinnelag är ett krav. Visst (men ytterst begränsat) kvällsarbete kan förekomma.

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100% av heltid som inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde 15 augusti 2015.

Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Upplysningar
Närmare information om arbetsuppgifter lämnas av Ida Söderberg Tah tfn 08-16 26 15,
ida.soderberg@juridicum.su.se

Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST), tfn 08-16 2000 (vx), samt Gunnar Stenberg (SEKO), tfn 070-316 43 41.

Så ansöker du
Skicka endast personligt brev och CV i ansökan. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan, märkt med ref.nr SU FV-1242-15, senast den
8 maj 2015 via e-post till: registrator@su.se .

Handlingar som skickas elektroniskt bör vara i Word- eller pdf-format.
OBS! Ange referensnumret SU FV-1242-15 i ärenderaden.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-08
Ange följande referens när du ansöker: SUFV-1242-15
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@su.se

Företag
Stockholms universitet

Adress
Stockholms universitet
Universitetsvägen 10
10691 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-162000

Jobbnummer
2252360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: