Kurs- och ekonomiadministratör
MagiCAD Group AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MagiCAD Group AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du en strukturerad person med god kunskap inom ekonomi och fakturahantering? Är du intresserad av en bred administrativ roll med härliga kollegor? Läs vidare!
Om MagiCAD Group AB
MagiCAD Group är specialiserade på programvaror och tjänster för el- och VVS-branschen. Vår populära programvara, MagiCAD, för installationsprojektering erbjuder kraftfulla designfunktioner och integrerade tekniska beräkningar för Revit och AutoCAD.
På MagiCAD brinner vi för Building Information Modelling (BIM), vilket handlar om länken mellan människor, teknik och processer för att förbättra resultaten inom byggprocesser. Med programvaror och molntjänster blir el- och VVS-projektering enklare och smartare. MagiCAD Group är en global koncern där vi verkar i tätt samarbete med våra kollegor ibland annat Finland och UK. I Sverige arbetar vi primärt med teknisk support, kurser och försäljning. MagiCAD Group ägs av Glodon Group.
Om rollen
I rollen som Kurs- och ekonomiadministratör är du ett viktigt stöd till dina kollegor och du har daglig kontakt med såväl sälj, som ekonomi, marknad och teknik. Du administrerar våra kurser genom schema, bokning och ser till att våra kunder får all nödvändig information inför och efter kurs. Du ansvarar för utvärderingar och att all administration och praktiskt kring kurserna är i ordning.
En annan viktig del av rollen är ekonomi där du stöttar vår Controller i den dagliga fakturahanteringen, så som att skicka och följa upp fakturor, registrera leverantörsfakturor och hantera kreditfakturor. Utöver detta kommer det även förekomma annan administration/koordinering i form av inköp, bokning av aktiviteter. Placeringsort är Göteborg.
Publiceringsdatum2020-09-14ProfilVi söker dig som relativt självständigt kan navigera dig inom ekonomiadministration och enklare redovisningsfrågor. Ett krav för tjänsten är någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, alternativt minst två års erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande.
För att lyckas i denna roll behöver du gilla att ge service och gott stöd. Rollen är bred och du behöver därför vara flexibel och bra på att prioritera. Det är av yttersta vikt att du är en organiserad och strukturerad person med öga för detaljer. Då vi ingår i en global koncern behöver du även känna dig trygg med engelska i såväl tal som skrift. Sist men absolut inte minst; för att trivas hos oss på MagiCAD behöver du vara en glad, öppen och positiv kollega. Vi bjuder på oss själva och hoppas att du gör detsamma - tillsammans skapar vi vår kultur.
Mer om oss
På MagiCAD är vi passionerade för vårt arbete men vi har också roligt på arbetet. Vi har en varm och välkomnande atmosfär, högt i tak och nära till skratt. Vi sitter mitt i Nordstan men är också vana att arbeta på distans. Utöver det har vi också bra förmåner och kollektivavtal. För en än bättre bild av oss som bolag, läs gärna mer vad kollegorna själva säger:
https://www.magicad.com/en/company/magimakers/Sök
Sök enkelt på vår karriärsida senast den 30/9 genom att ladda upp CV och personligt brev här:
https://www.sympahr.net/public/pq.aspx?2ea11f41Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Dahl (dagtid) på 0729-819928.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressMagiCAD Group AB
Götgatan 10 3 TR
41105 Göteborg
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare MagiCAD Group AB (org.nr 556281-8970)
Götgatan 10 3 TR (
visa karta)
411 05 GÖTEBORG
Jobbnummer 5358030
Observera att sista ansökningsdag har passerat.