Kurator till Barn- och ungdomsmedicin Falun vikariat 12 månader

Region Dalarna / Kuratorjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kuratorjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Leksand eller i hela Sverige

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen arbetar för att vården ska vara lättillgänglig, av god kvalitet och bygga på respekt för patientens självbestämmande och integritet. Förvaltningen består av fem divisioner: primärvård, psykiatri, kirurgi, medicin och medicinsk service. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i vår spännande verksamhet och delar vår ambition att erbjuda en god vård på lika villkor.
En av våra två kuratorer ska vara föräldraledig från sommaren och vi söker nu dig som är engagerad och utvecklingsbenägen och vill arbeta på en spännande och dynamisk klinik där ingen dag är den andra lik. Barn- och ungdomsmedicin Dalarna är en länsklinik. I Falun finns en väl utbyggd slutenvård med dagvård och pediatrikens olika subspecialiteter väl representerade. På kliniken vårdas också barn med kirurgiska och ortopediska sjukdomar. Öppenvårdsmottagningar finns i Falun och Mora. Organisatoriskt tillhör kuratorn paragruppen på Barn- och ungdomsmedicin där övriga paramedicinska kollegor är organiserade.

Kurator till Barn- och ungdomsmedicin Falun vikariat 12 månader

Publiceringsdatum
2022-10-31

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att träffa familjer både inom slutenvården och inom öppenvården. Uppdraget omfattar familjer med barn från 0 till 18 år. Du kommer även att vara en del i diagnosteam kring barn/familjer.
Exempel på arbetsuppgifter:
Psykosocialt utredningsarbete
Bedömning av lämpliga stödinsatser
Psykosocialt behandlingsarbete t ex stödjande samtal och krissamtal
Praktiska åtgärder såsom intyg, remisser, ansökningar
Externa kontakter exempelvis FK, socialtjänsten, skola, BVC mm.
Utarbeta rutin och kvalitetsdokument
Utbildningsinsatser på kliniken
Personalstödjande insatser

Övrig information

Kvalifikationer
Vi söker dig som har Socionomexamen.
Tidigare erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och familjer inom hälso- och sjukvård är meriterande, samt tidigare arbete med barn inom socialtjänsten. Har du KBT-utbildning är även det meriterande.
Vi söker dig som är flexibel, lösningsfokuserad och positiv. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Ansökan

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, ska sökande delge arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se)

Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.

Varaktighet, arbetstid
100% , Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION DALARNA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2022:033".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Dalarna (org.nr 232100-0180)

Arbetsplats
Region Dalarna

Kontakt
1:a linjens chef
Eva Elisabet Hases
023-491065

Jobbnummer
7125814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Dalarna: