Kuntjänstassistent med fokus på VA/Avfall

Nacka kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Nacka kommun med ca 90 000 invånare är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya idéer inom många verksamhetsområden. Nacka Kommun kännetecknas av kundval med mångfald och valfrihet.
Kontaktcenters uppdrag är att ge Nackaborna en så snabb, god, effektiv och enhetlig service som möjligt samt att stödja och underlätta för kommunens enheter.

Publiceringsdatum
2011-04-06

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom kommunens ansvarsområde, guida medborgarna på kommunens tjänster på webben, ta emot synpunkter och felanmälningar mm. Ditt huvudsakliga ansvar kommer ligga på VA & Avfallsområdet och även inkludera bl.a. entreprenörskontakter, beställningar, support mm.
Uppdraget utförs i huvudsak genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara mail. I Kontaktcenter arbetar man även med sms, chatt och med att ta emot personliga besök.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara servicen. Då man arbetar med telefoni sitter man tillsammans i en lokal särskilt anpassad för arbete med telefoni.
I rollen som kundtjänstassistent lägger vi stor vikt vid att agera i enlighet med Kontaktcenters vision om att; "i varje möte/situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet, objektivitet och tydlighet".

Kvalifikationer
Du har slutförd gymnasieutbildning gärna kompletterad med relevanta kurser på högskolenivå. Du uttrycker dig enkelt och ledigt på svenska och engelska. Kunskap i ytterligare språk är meriterande och vi ser gärna att vårt team kompletteras av någon som kan bidra till att öka det mångkulturella inslaget.
Du har erfarenhet av arbete i en kundtjänst. Har du genomgått kurser i service och kundtjänstarbete är det meriterande. Kunskap om kommunal verksamhet, liksom erfarenhet av va och avfallsfrågor är också en merit. Vi ser gärna att du har kännedom om Nacka.
Vi tror att du är en person som brinner för att ge god service och hjälpa andra, du trivs i en miljö där mycket pågår och där det är ett högt tempo. Du tycker att det är roligt att kontinuerligt lära dig nya saker, att arbeta med IT som verktyg och du har förmåga att fokusera på ditt arbete i en miljö där många saker pågår samtidigt. Du förmår strukturera ditt arbete och dina kunskaper på ett sätt som gör att du kan dela med dig till dina kollegor.
Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett team. Du är en positiv, öppensinnad person som är vetgirig och trygg i dig själv. Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling på arbetsplatsen med målet att hela tiden ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna/kunderna.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Dagtid, kontorstid Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-09-01 Tillsvidare

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning, månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-30
Nacka kommun är en arbetsgivare på nära håll med mycket bra bussförbindelser från Slussen och utmärkta cykelvägar. Arbetsplatsen finns i stadshuset vid Nacka Forum.
Ange följande referens när du ansöker: A137998
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sabina Rodén, 08-718 92 65, sabina.roden@nacka.se

Facklig kontakt
Tedros Asmelash, 08-718 89 71

Företag
Nacka kommun, Kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, Kontaktcenter
Granitvägen 15
13181 Nacka

Jobbnummer
896880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: