Kungsbacka kommun söker Samhällsvägledare

Kungsbacka Kommun / Marknadsföringsjobb / Kungsbacka
2015-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kungsbacka kommun söker Samhällsvägledare" (publicerad 2016-11-03) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

I Kungsbacka växer framtiden! Vill du vara med och växa med oss?

Om Kungsbacka Direkt
Vi ska göra det enklare att komma i kontakt med kommunen. Genom att erbjuda en väg in till kommunen behöver inte den som söker oss hålla reda på telefontider eller känna till hur vi är organiserade internt för att uträtta sitt ärende. Kungsbacka direkt ska bidra till en ökad service och högre tillgänglighet.

Verksamheten i Kungsbacka direkt kommer att vidareutvecklas under de kommande åren och arbetet kommer att präglas av de arbetsuppgifter vi har och de kanaler och system vi använder. Förändring och vidareutveckling kommer att vara en naturlig del i din vardag som samhällsvägledare i Kungsbacka direkt.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till att vår service till Kungsbackas invånare, besökare och företagare ständigt utvecklas och blir bättre! 

Att arbeta i Kungsbacka Drekt
Arbetet som samhällsvägledare hos oss innebär att svara på frågor, vägleda till rätt instans och hantera en del administrativa uppgifter, enligt fastställda rutiner. Du blir på många sätt Kungsbacka kommuns ansikte utåt eftersom  dialogen mellan dig och den du hjälper ofta är första kontakten för de som vill komma i kontakt kommunen, oavsett om det sker via kungsbacka.se, e-post, sociala medier, telefon, brev eller besök i Kungsbacka Direkt. Merparten av frågorna som hanteras kommer in via telefon.

Frågorna till Kungsbacka direkt är mycket varierande. För att du ska kunna besvara så många frågor som möjligt krävs att du har ett gott samarbete med dina kollegor och en vilja att lära dig mer om kommunens olika verksamheter.
Du kommer att arbeta i flera olika datasystem parallellt, ofta samtidigt som du har en person väntande på att få svar på sin fråga. Du förväntas behärska alla de kommunikationskanaler som kundcentret erbjuder, från sociala medier till telefoni och besök på plats. Det kommer att finnas rutiner som innebär att du ibland växlar mellan de olika arbetsuppgifterna inom kundcentret.
Arbetet sker i ett öppet kontorslandskap utan fasta arbetsplatser.

Arbetstiden är schemalagd och anpassas till verksamhetens öppettider. De kan dock komma att förändras i takt med att kundcentret utvecklas. Det innebär att det på sikt kan förekomma kvälls- och helgarbete. Eftersom verksamheten alltid är bemannad under dess öppettider kan ett antal arbetsträffar per år hållas efter stängningstid.

Publiceringsdatum
2015-10-09

Profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Vi vill att du har erfarenhet och intresse av direkt kundkontakt via telefon eller besök.
Vidare har du kunskap om hur kommunen är organiserad och fungerar samt hur samhällets offentliga sektor är uppbyggd och känner till de olika myndigheternas ansvarsområden. Du har även mycket god datorvana och goda kunskaper i informationssökning och förmedling av relevant information på ett tydligt och korrekt sätt.
Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt kan kommunicera och göra dig förstådd på engelska. Om du också talar andra språk kan det vara meriterande.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och du har vilja att aktivt vara med och utveckla verksamheten. Du är professionell, serviceinriktad och intresserad av människor och direkt kundkontakt.

Du trivs i en miljö med varierade arbetsuppgifter och du har förmåga att fokusera på rätt saker när det är stressigt och högt tempo. Du uttrycker dig klart, välformulerat och engagerat. Du gillar att arbeta i team och har en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du är trygg och självständigt kan lösa uppgifter när det behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder tillsvidareanställningar och vikariat på 6 månader på heltid med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats där du hela tiden får lära dig nya saker och ha många kontakter. Välkommen till Kungsbacka direkt!

Varmt välkommen med din ansökan senast den 25 oktober 2015! 
Vi läser ansökningar löpande under ansökningsperioden. 

Mer information lämnas av
Enhetschef Lizette Andersson 
Telefonnummer: 0300-83 48 06

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Ges vid intervju

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43481 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2472224

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: