Kundvärd samordnare
Länsförsäkringar Skaraborg - Ömsesidigt / Receptionistjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Skaraborg - Ömsesidigt i Skövde,
Tidaholm,
Skara,
Falköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Länsförsäkringar Skaraborg
Vi söker en samordnare till vår kundvärdsgrupp med ansvar för att skapa kundmöten i världsklass i företagets telefonväxel samt receptionen på vårt Skövdekontor.
Om jobbet
Du är själv en del av gruppen och jobbar i vår telefonväxel där du möter kunder från hela Skaraborg som har ärenden inom bank och försäkring, samt i receptionen på vårt huvudkontor i Skövde. Du är första kontakten med Länsförsäkringar för många kunder och bidrar till att vi ger ett kundmöte i världsklass.
I din roll är du inte chef med personalansvar, men är ansvarig för att leda och fördela arbetet inom gruppen, som förutom dig består av tre personer. Du ansvarar för att det finns schemaläggning och för att vi alltid har fungerande bemanning och vikarier vid frånvaro.
I uppdraget ingår även att leda kundvärdsfunktionens utvecklingsresa. Ett arbete pågår i hela företaget med att utveckla företagskulturen och ett av fokusområden är att skapa kundmöten i världsklass. Det arbetet påverkar även kundvärdsgruppen, där du driver dina kollegors och gruppens utveckling till att leverera allt bättre kundservice. I det utvecklingsarbete du leder ingår också att identifiera typer av kundärenden som kan lösas direkt utan att behöva skickas vidare till våra specialister och för att gruppen förvärvar kompetens för att kunna lösa dessa typer av ärenden.
I kundvärdsgruppen har ni också i uppgift att avlasta övriga verksamheten med diverse administrativa uppgifter, ett arbete som du också deltar i.
Vem är du?
Du har erfarenhet av att leda och utveckla grupper och kundmöten. Du trivs i det utvecklande samtalet och brinner för att bidra till att människor växer i sina förmågor och färdigheter. Du har också egen vana vid och trivs med att själv jobba i kundmötet.
För att på bästa sätt kunna leda gruppens utveckling behöver du ta ansvar för att löpande lära dig nya saker. Speciellt kopplat till hur digitalisering påverkar våra kunders beteende och de konsekvenser det får för våra arbetssätt.
Du är en person med glatt humör, ett serviceinriktat sätt och gillar att träffa människor. Du har god samarbetsförmåga och tar egna initiativ, är strukturerad och har ett gott ledarskap.
Publiceringsdatum2022-02-16Om företagetLänsförsäkringar Skaraborg är ett kundägt bolag som erbjuder försäkring, bank och fastighetsförmedling i Skaraborg. För oss som arbetar i bolaget blir uppdraget tydligt eftersom kundnytta och ägarnytta är samma sak.
För oss är det viktigt med nöjda kunder som valt att skydda, spara och låna på hemmaplan. Det skapar värde som på olika sätt kommer våra ägare, det vill säga våra kunder till godo.
Mer information
Personalrepresentant: Monica Cedving 0500-777003
Sista dag att ansöka är 2022-02-13
Varaktighet, arbetstid
100% Permanent
ErsättningUndefined
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsförsäkringar Skaraborg - Ömsesidigt
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2243-38071741".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsförsäkringar Skaraborg - Ömsesidigt (org.nr 566000-6866)
Arbetsplats Länsförsäkringar Skaraborg
Kontakt David Seiving
0500-777051 Jobbnummer 6350056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.