Kundvärd - semestervikariat

Lunds Kommuns Fastighets AB / Backofficejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds Kommuns Fastighets AB i Lund, Malmö eller i hela Sverige

Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på LKF får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Lund, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Det är tack vare våra medarbetares engagemang, starka team och arbetsglädje som gör att vi kan förverkliga vår vision "Fler och bättre hem".

Idag bor över 20 000 Lundabo hos oss - ca 40 % av alla hyresrätter i Lunds kommun. En siffra som ger oss stort ansvar, men också massa spännande möjligheter.

Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag? Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss.



Till vårt kundvärdsteam söker vi en sommarvikarie med möjlighet till fortsatt timanställning som brinner för service

Det ska vara enkelt att komma i kontakt med LKF och därför arbetar vi kontinuerligt med att vässa våra arbetssätt och processer där vi kundvärdar är den första viktiga kontakten in för våra kunder. Kundcenter är första intrycket och ansiktet utåt - vilket innebär att vi genom vårt agerande och sätt att svara och vara, strävar efter att inge en så bra känsla som möjligt hos kunden och i varje tillfälle leverera "det lilla extra". Vårt bemötande, internt och externt, genomsyras av våra värderingar "Pålitlig, mänsklig, långsiktig, utvecklande".

Rollens huvudsakliga uppgifter innehåller bland annat:

• Ge en proffsig service genom att lösa problem, ge tips och råd, samt anpassa information och tjänster efter kundens behov, vilket sker genom fysiska och digitala möten såsom mail, telefonsamtal, chatt och sociala medier.
• Besvara allmänna frågor kring boendet såsom bokö, uthyrning, tillval, hyra osv.
• Ta emot och hantera externa och interna serviceanmälningar samt säkerställa hög kvalitet i processen av arbetsorder till hantverkare och tekniker.
• Vara den första viktiga kontakten för kunden och eftersträva minsta möjliga återkomster i kundens ärende.
• Bedöma och upprätta kundärenden och säkerställa rätt mottagare.
• Utföra telefonistarbete.

Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din utbildning inom service management, facility management eller motsvarande. Du vill kombinera dina studier med en flexibel anställning (timlön) hos oss.

Vi vill att du har erfarenhet från kundservicerelaterat arbete där du samlat på dig egenskaper och förmågor att prioritera och navigera bland uppgifterna med enkelhet, även i perioder av högre belastning. Du vet att flexibilitet och förmåga att ta snabba beslut är avgörande för ett gott kundmöte. Vidare kan du med enkelhet anpassa ditt bemötande till kunder med olika behov och förutsättningar i en miljö som innehåller kulturella skillnader.

För att trivas och göra ett riktigt bra jobb som kundvärd så krävs det att du brinner för service och bemötande av människor med olika typer av behov. Genom ditt sätt att vara har du förmågan att skapa goda hållbara relationer och sprida energi både internt och externt. Du är en sann lagspelare med ett engagemang som genomsyrar allt du gör, och du har öga för detaljer och kvalitet.

Du blir en del av kundvärdsteamet som ansvarar för det första viktiga intrycket hos kunden och med ditt höga sinne för värdskap och ständiga leende på läpparna säkerställer du att det varma bemötandet blir ett bestående intryck av LKF. Vi ser att du genuint gillar att hjälpa människor och supportera kollegor inom och mellan avdelningsgränserna, likt "spindeln i nätet".

I sommar ska du ska främst kunna arbeta heltid vecka 25-32, ordinarie arbetstid är 07.50-16.10, måndag-fredag. Med din hjälp kan vi ge ledigt till vår ordinarie personal som går på välförtjänt ledighet. I början av perioden finns visst utrymme för flexibel schemaläggning. Upplärning kommer att ske under maj/juni och vi är under denna period flexibla med arbetstiderna.

Som fortsatt timanställd är du flexibel med dina arbetstider, kan vid behov hoppa in med kort varsel och har möjlighet att arbeta mer under semesterperioder. Arbetstiden är uppskattningsvis ca 8-10 timmar i veckan men det kan variera.

Krav på rollen:

• Pågående eller eftergymnasial utbildning inom service management, facility management eller motsvarande där du kan dra nytta av din teori i praktiken
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
• Mycket god systemvana och förmåga att navigera i olika system och informationskanaler. Erfarenhet av Vitec och Lime CRM är meriterande.
• I höst behöver du vara flexibel och kunna hoppa in med kort varsel samt ha möjlighet att arbeta minst en dag i veckan.

LKF erbjuder:
Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 270 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 12 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande. De ligger till grund för vårt dagliga arbete och mötet med vardagen. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka.

LKF är en Great Place To Work certifierad arbetsplats - 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Det är vi mycket stolta över.

Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt då vi är övertygade om att detta skapar värden i våra olika samarbeten både internt och externt. Vi vet att samverkan, tillit och tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för LKF. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet.

"Varje möte räknas" är något vi tror väldigt starkt på. Därför utgår vi från något av våra kontor runt om i Lunds kommun.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 15 mars 2024. Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Frågor om tjänsten skickas till kundvärdschef Anna Olofsson, anna.olofsson@lkf.se

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ta hänsyn till kompetens och egenskaper som kompletterar teamet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lunds Kommuns Fastighets AB (org.nr 556050-4341)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
8480681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds Kommuns Fastighets AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds Kommuns Fastighets AB: