Kundvägledare till Väsby Direkts svarsgrupp Utbildning och barno

Upplands Väsby kommun / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Upplands Väsby kommun planerar och utvecklar en hållbar framtid för invånare och företag i Väsby. Vi ger väsbyborna service i världsklass.

Stöd och Process är Upplands Väsby kommuns interna organisation för administrativt och konsultativt stöd. Kontoret består av 6 enheter, alla med vitala stöd- och konsultfunktioner för kommunens kärnverksamheter. I kontoret arbetar totalt cirka 85 medarbetare.
Den största delen av kontorets medarbetare har sina arbetsplatser samlade i kommunhuset i Upplands Väsby centrum.

Vi söker en kundvägledare till Väsby Direkt.

Väsby Direkt är Upplands Väsby kommuns kundkontaktcenter. Väsby Direkts syfte är att höja servicen och öka tillgängligheten för invånarna genom att erbjuda en enda kontaktväg till kommunens service. Vi arbetar via både telefon, e-post och personliga möten.

Vi sitter i nya fräscha lokaler anpassade för verksamheten dit våra kunder även kommer på personliga besök. I Väsby Direkt arbetar för närvarande 12 Kundvägledare som är indelade i svarsgrupperna:

• Omsorg, stöd och hjälp

• Boende, miljö och infrastruktur

• Utbildning och barnomsorg

• Kultur och fritid

Målet för oss i Väsby Direkt är att alla som bor och verkar i kommunen ska få Sveriges bästa kundbemötande.

Vi söker en vikarierande kundvägledare under minst ett år till svarsgruppen Utbildning och barnomsorg, som arbetar med att besvara frågor och ta emot ärenden som handlar om barnomsorg och skola.

Den vi söker har tidigare arbetat med kundkontakt. Du brinner för att ge god kundservice och har ett genuint intresse för människor. Väsby Direkt är fortfarande under utveckling så vi ser gärna att du har pionjäranda och vill ta aktiv del i vidareutveckling av vår verksamhet.

Vill du representera Upplands Väsby kommun genom att vara den person invånarna först möter när de tar kontakt? Har du viljan att arbeta med kunden i fokus? Vill du hantera kundfrågor som kräver specialistkompetens så att de kan avslutas inom en arbetsdag?

Då ska du söka jobbet som kundvägledare i Väsby Direkt!

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: att svara på frågor om barnomsorg, och att i de flesta fall hantera och lösa kundens frågor direkt. Kontakt med kund sker både genom telefon, e-post och personliga besök. En viktig utveckling av vårt arbete är att vägleda kunderna på kommunens hemsida så att de själva kan välja tjänster och få information. För uppföljning och kvalitetssäkring loggar vi samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.

Dina personliga egenskaper är avgörande för att passa för uppdraget och för att du ska trivas i den tidvis intensiva rollen som kundvägledare.

Vi ser en person framför oss som kan hantera alla typer av kundfrågor på ett professionellt och trevligt sätt och tycker om att tala i telefon. Du ska tycka om att samspela med människor och vara omtänksam och ha utstrålning och glimten i ögat

Du är mogen och ansvarsfull och har lätt för att skapa kontakt.

Du gillar att jobba i team och tycker också om att självständigt lösa problem genom att se möjligheter och improvisera

Du behöver en hög stresströskel och ha lätt för att anpassa dig till förändrade situationer, samtidigt som du gillar ordning och reda

Vi vill att du har följande kvalifikationer

Gymnasieutbildning.

Erfarenhet av att jobba med service och kundkontakter.

Vi söker den som har god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och gärna på ytterligare ett språk t ex finska, spanska, engelska, arabiska eller serbokroatiska. Du behöver också ha vana vid datorarbete och att söka information i databaser.

Eftersom Väsby Direkt är invånarnas första kontakt med kommunen, är det ett extra plus om du har god kännedom om kommunal verksamhet.

 Arbetstid/varaktighet
Vikariat tom april 2014
Deltid - 75%
Kontorstid måndag till fredag
Tillträde 1 april 2013

Välkommen med din ansökan senast den 31 januari.

Kontakt: Malin Lövdahl, telefon 08-59097888

Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel, telefon 08-59097000

Välkommen med din ansökan till oss i Stöd och Process.

Publiceringsdatum
2013-01-11

Arbetstider och omfattning
Dag , Deltid , Säsongsanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upplands Väsby kommun

Adress
Upplands Väsby kommun
19480 Upplands Väsby

Jobbnummer
1435301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upplands Väsby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upplands Väsby kommun: