Kundvägledare
Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm,
Botkyrka,
Gävle,
Gotland,
Söderhamn eller i
hela Sverige Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen. Varje år informerar vi drygt sex miljoner personer om deras pension och betalar ut pension till 1,8 miljoner pensionärer. Vi är cirka 1 000 medarbetare, finns på åtta orter runt om i landet och är representerade på över 100 servicekontor.
Vi söker nu en Kundvägledare till Kontaktenheten, Kundmötesavdelningen
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Kundmötesavdelningen ansvarar för kommunikationskanalerna, webbtjänster, tryckt information, kundmöte i telefon och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Kontaktenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens tjänstesamverkan med Skatteverket och Försäkringskassan kring servicekontorskonceptet. Kontaktenheten ansvarar också för myndighetens fysiska lokala möten och de tjänsteområden som ingår; fördjupade bokade möten, informationsverksamhet och utbildning av vidareinformatörer.
Publiceringsdatum2011-01-27Dina arbetsuppgifterI rollen som kundvägledare kommer du att möta pensionärer och pensionssparare. Kundvägledaren möter kunder som behöver särskilt stöd i ett ärende. Kundvägledaren ska ge vägledning och stöd inom främst den allmänna pensionen och bostadstillägg för pensionärer, men också i andra ärenden.
Som kundvägledare jobbar du nära kunden och du blir en viktig ?ambassadör? för Pensionsmyndigheten och vår målsättning att öka kunskapsnivån om pensionssystemet. Då arbetet är beroende av kundernas efterfrågan kommer även andra arbetsuppgifter som finns inom enheten ingå i tjänsten. Det kan bland annat innebära besök vid servicekontor för utbildning och uppföljning samt administrativt arbete.
Erfarenhet och utbildningDu har relevant utbildning, minst två års erfarenhet av kundmöte/informationsuppdrag. Det är meriterande om du har kunskap inom pensionsområdet samt ytterligare språk, gärna finska.
Dina egenskaperVi söker dig som
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• är utåtriktad och ser det som stimulerande att träffa människor
• kan ge god service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och lösningsorienterat.
Övrig informationDin placeringsort är Stockholm. Eftersom kundvägledare ansvarar för ett större geografiskt område kommer arbetet att innebära mycket resor, ibland övernattningar. Arbetstid och ersättningar enligt gällande avtal. B-körkort är ett krav.
Du kommer att tillhöra kontaktenheten och rapportera till enhetschefen. Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse.
För mer information
För mer information om tjänsten kontakta processutvecklare Eva Lindberg 010-454 22 36 eller enhetschef Magnus Brattgård, tel. 072-210 22 27 (föräldraledig och svår att nå). Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Personalspecialist Åsa Enman 010-454 23 24.
Fackliga representanter är Jonas Aronsson, Saco, 010-454 23 49 och Luis Alberto Beitez, ST, 010-454 3301.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-13
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se.Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-8
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPENSIONSMYNDIGHETEN
AdressPENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM
KontorsadressHORNSGATAN 168
STOCKHOLM
Jobbnummer 833601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.