Kundupplevelse och säljcoach i Stockholm/Uppsala
Kronans Apotek AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronans Apotek AB i Stockholm,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Nu söker vi en engagerad och driven kundupplevelse och säljcoach för Stockholm och Uppsala - Nyfiken?Då ska du fortsätta scrolla ner och läsa mer om denna möjlighet!
I din roll som kundupplevelse och säljcoach kommer du att...
- Driva regionens kund och försäljningsrelaterade nyckeltal.
-
Ta fram action utifrån dina insikter och din förståelse för hur arbetssätt och nyckeltal påverkar det lokala och regionala resultatet.
-
Coacha, utbilda och informera apotekspersonal inom hela kundupplevelsen och nya försäljningskoncept för att därigenom skapa ekonomiska resultat samt en bättre kundupplevelse inom regionen.
-
Skapa struktur för målsättning och uppföljning inom regionen, med högt engagemang.
- Bygga förtroende och skapa relationer inom regionen och hela Kronans Apotek.
Rollen ingår i vår kund och säljcoachgrupp, vilket samordnas av Customer Experience & Sales Developer. Tjänsten är ett vikariat på 1 år. from 1 februari 2024, då vår nuvarande medarbetare i denna roll kommer att gå på föräldraledighet from 1 februari 2024. Resor i tjänst förekommer vid behov.
Hur sker arbetet som kundupplevelse och säljcoach?
Arbetet sker i tätt samarbete med Customer Experience & Sales Developer och Regionchef, samt övriga avdelningar i organisationen och är en del i de regionala ledningsteamen.
-
Löpande kommunikation med egenvårdsansvariga, samt hålla i utbildningar och möten för dessa roller.
-
Följa upp och säkerställa att kundmötet efterlevs inom regionen efter Kronans Apoteks kundmötesprocess, kundundersökning och mål för kundnöjdhet.
-
Följa upp och säkerställa att säljklarhet, mekanisk försäljning, kommersiella aktiviteter och koncept efterlevs på regionen efter Kronans Apoteks riktlinjer.
-
Följa upp, peppa och inspirera egenvårdsansvariga och apotekschefer i regionen i ovan nämnda delar samt tävlingar och fokusområden.
-
Vara en ambassadör och ett stöd vid implementering av nya eller ändrade arbetssätt.
-
Sprida och säkerställa effektiva arbetssätt på våra apotek inom regionen.
- Bidra till att vi harmoniserar arbetssätt mellan regioner.
- Fånga upp utvecklingsbehov och förbättringsförslag i driften.
- I mån av tid, delta i centrala utvecklingsprojekt tillsammans med kollegorna inom Customer Experience & Sales developer.
- Stöd i ovan nämnda delar vid nyetableringar och ombyggnationer.
- Därutöver sker upplägg och tilldelning av arbetsuppgifter och ansvar från regionchef utifrån regionens behov.
- Övrigt förekommande uppgifter som avdelningen eller organisationen har behov av.
Vi söker dig som antingen är legitimerad farmaceut, apotekstekniker, egenvårdsspecialist eller har liknande erfarenhet. Vi tror att du har arbetat på ett större apotek, alternativt har du minst 3 års erfarenhet av arbete på apotek eller inom detaljhandeln. Kanske har du tidigare arbetat som apotekschef, egenvårdansvarig eller inom en liknande tjänst och är nu nyfiken på denna möjlighet - då är det meriterande.
Som person ser vi att du är positiv, kreativ och att du tycker om att delge dina kunskaper och idéer till dina kollegor. Du har stor kunskap om exponering och koncept med utgångspunkt i rutiner och arbetssätt. Vidare är du serviceinriktad, resultatinriktad och har en god förmåga att se apoteksdriften ur ett helhetsperspektiv. Du är relationsbyggande, kommunikativ och tycker om att knyta nya kontakter samt bygga förtroendegivande relationer inom hela organisationen.
Din ansökan
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju.
Vi önskar ha din ansökan senast 20231231. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regioncheferna för Stockholm/Uppsala:
- Sofia Lord, region 6, Uppsala. 072-243 74 91.
sofia.lord@kronansapotek.se - Maria Berggren, region 7, Stockholm nord. 070-082 97 01.
maria.berggren@kronansapotek.se - Michaela Björkholm, region 8, Stockholm city. 070-198 18 28.
michaela.bjorkholm@kronansapotek.se - Sahand Borna, region 9, Stockholm Syd/Gotland. 072-535 26 70.
sahand.borna@kronansapotek.seVarmt välkommen med din ansökan!
Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila
gunilla.andersson@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila
af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.
Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen.
Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt - häng med på resan!
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronans Apotek AB (org.nr 556787-2048),
https://www.kronansapotek.se/ Arbetsplats Kronans Apotek
Jobbnummer 8278365
Observera att sista ansökningsdag har passerat.