Kundtjänstsäljare

TeliaSonera Broadband Sweden / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Sweden i Göteborg, Kalmar, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

TeliaSonera är det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum med starka positioner inom mobil kommunikation i Ryssland, Eurasien och Turkiet. TeliaSonera erbjuder tjänster inom mobil kommunikation, internet, datakommunikation, digital-tv och fast telefoni till både privat- och företagskunder. TeliaSonera har totalt 115 miljoner kunder, intressebolagen inräknade. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Telia, Halebop och Skanova. Telia är det ledande varumärket på den svenska telekommarknaden.
Telia Kundtjänst är en del av TeliaSonera Sveriges enhet Kundservice. Vi satsar på att bli Sveriges Bästa Kundtjänst. Kundtjänstens cirka 1000 medarbetare har varje år cirka 9 miljoner
personliga kundmöten.
Tycker du om att
• informera, sälja och ge råd?
• driva ett excellent kundmöte?
• vara effektiv och affärsmässig i dina kundkontakter i allt ifrån att få nya kunder och ständigt vara i kontakt med kunden via telefon, fax och webb?
Då är du välkommen att söka jobb hos oss på kundtjänst.

Publiceringsdatum
2008-10-14

Arbetsuppgifter
• Du skall aktivt sälja Telias produkter och tjänster till privat- och företagskunder, lyssna av kundens behov, beskriva produkt/tjänst och pris, argumentera fördelar och nå avslut.
• Du besvarar inkommande trafik via telefon, fax och e-mail.
• Vi arbetar med merförsäljning på inkommande samtal och vi har utpekade säljmål på individ. Du etablerar goda kundkontakter och hanterar lättare reklamationer. Du tar självständigt
ansvar för dina egna mål och din egen utveckling. Inviduell återkoppling i samråd med närmaste chef tillämpas kontinuerligt.
Varaktighet
Vikariat 2008-11-10 - 2009-01-31 med möjlighet till förlängning.
Vem är du?
• Du är engagerad och driver mot uppsatta mål samt har ett stort intresse av att tala med kund.
• Du är kund - sälj - och resultatinriktad och uppfattar köpsignaler.
• Du är flexibel, kan uttrycka dig i tal och skrift samt har en god social förmåga att samverka i team och ta eget ansvar.
Din kompetens
• 3-årigt gymnasium eller motsvarande
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska.
Meriterande:
• God kunskap i Office-paketet.
• Säljutbildning/säljerfarenhet
Arbetstider
Vi tillämpar kundstyrd schemaläggning i vår Kundtjänst alla dagar i veckan vilket innebär oregelbunden arbetstid, dag eller kvällstid samt vissa helger.
Placeringsort
Johan Willins Gata 6 i Göteborg
Vill du veta mer?
Kontakta Liselotte Hammarström, tel. 070-6049983 eller Ingalill Dahlbom, tel. 070-5860990.
Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast 23 oktober 2008.
Välkommen med din ansökan

Arbetstider och omfattning
Schema

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-10-23
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Eva Åkerberg, +46 70-5618720

Företag
TeliaSonera Broadband Sweden

Adress
TeliaSonera Broadband Sweden
12386 Farsta

Jobbnummer
332383

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Broadband Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Broadband Sweden: