Kundtjänstmedarbetare till tekniskt företag i Bromma

Cleverex Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till tekniskt företag i Bromma" (publicerad 2022-02-09) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cleverex Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-01-17

Om företaget
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Om tjänsten
Francotyp-Postalia arbetar med kommunikationslösningar för företag, främst inom området post- och dokumenthantering. På Francotyp-Postalia har man många års erfarenhet av försäljning och service av frankeringsmaskiner/kuverteringsmaskiner. Detta har medfört att man i dagsläget är det företag som växer starkast på denna marknad. Nu söker vi på Cleverex Bemanning en kundtjänstmedarbetare som kommer att arbeta med teknisk service och problemlösning mot företagets kunder över telefon (first line support).

Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig till och med juni 2022. Du kommer att bli anställd av oss på Cleverex bemanning men arbeta dagligen hos Francotyp.

Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att lägga störst fokus på tekniska ärenden och problemlösning. Du förväntas även samarbeta med övriga avdelningar på företaget för att lösa kundens problem. Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara avregistrering av frankeringsmaskiner, konfigurering av nya frankeringsmaskiner samt telefonsamtal med Francotyp-Postalia olika återförsäljare.

Profil
Till rollen som kundtjänstmedarbetare söker vi framförallt dig som är en kommunikativ och social person som motiveras av att vara en viktig kugge i ett stort maskineri och att ge kunder riktigt bra service. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är strukturerad, stresstålig och serviceinriktad samt att du uppskattar ett högt tempo.

För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av Office 365, teknisk support alternativt annan erfarenhet av kundtjänstarbete. Vidare ser vi att du aldrig tvekar på att hjälpa till där det behövs och samarbete med kollegor kommer naturligt för dig samt att du uppskattar ett arbetsklimat med högt i tak och där alla har nära till skratt.

Vi önskar att du
• har god system- och datorvana
• har goda kunskaper i Office-paketet
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• har B-körkort.

Det är även meriterande för tjänsten om du
• tidigare arbetat med telefonen som verktyg
• har kunskap i det tyska språket.
• utbildning inom teknik och IT.

Övrig information
• Start: Omgående, enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Plats: Bromma, Stockholm
• Arbetstider: Dagtid 8-17.

Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vi hänvisar alla frågor till Robin Özel via e-post: robin.özel@cleverex.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Cleverex Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "155".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cleverex Sverige AB (org.nr 556903-9166), https://cleverex.se/

Arbetsplats
Cleverex Bemanning AB

Kontakt
Robin Özel
robin.ozel@cleverex.se

Jobbnummer
6254232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cleverex Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cleverex Sverige AB: