Kundtjänstmedarbetare till Stöd och supportenheten, Kristianstad

Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne / Butikssäljarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne i Kristianstad, Hässleholm, Eslöv, Lund, Staffanstorp eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Har du erfarenhet av kundtjänstarbete? Är du driven, engagerad och ansvarstagande? Då kan du vara den vi söker!

Hjälpmedel Skåne är en egen division inom förvaltning Habilitering och Hjälpmedel med ansvar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Enheten för stöd och support arbetar över hela Region Skåne med bland annat inköp av hjälpmedel, fakturahantering och support till systemanvändare (Sesam). Vi har också en kundtjänst som vänder sig till patienter och förskrivare av läkemedelsnära produkter.


Publiceringsdatum
2017-02-14

Arbetsuppgifter
Vi söker nu kundtjänstmedarbetare till vår verksamhet i Kristianstad!

Hos oss kommer du i rollen som kundtjänstmedarbetare bland annat att arbeta med telefon- och mailsupport samt ordermottagning och orderhantering gällande läkemedelsnära produkter så som förbrukningshjälpmedel för inkontinens, särskild näring, stomi och diabetes. Detta sköts via IT-systemet Sesam LMN. Arbetet innebär dagliga kundkontakter via telefon- och skriftlig ärendesupport med bland andra patienter, anhöriga, förskrivare samt även våra distributörer. Du kommer därtill att vara en första linjens support när det bland annat handlar om att lägga upp nya användare samt annan administrering i Sesam LMN.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare strävar du alltid efter ett professionellt möte med kunden i centrum och med målet att i alla lägen leverera mycket god service. Du är van att hantera varierande grad av arbetsbelastning, alltifrån att ha en konstant växande telefonkö under hela dagen, till att ha en låg frekvens av kunder under perioder och då ta tag i arbetsuppgifter som inte hinns med när belastningen är hög. Som person är du serviceinriktad, utåtriktad och kan kommunicera med kunden på kundens nivå. Vidare är du effektiv och målmedveten i ditt arbete med fokus på kvalitet. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. Då verksamheten är under utveckling stimuleras du av förändring och du har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna.

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi, administration eller service. Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, support- och/eller kundtjänst i telefon eller reception är ett krav. Vi förutsätter att du har erfarenhet och god vana av att arbeta i olika IT-miljöer. Systemvana från kundtjänstarbete i flera olika stödsystem är meriterande. Vidare kommunicerar du väl på svenska, i såväl tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan nu!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Ange följande referens när du ansöker: A654247
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Pärlemar, Enhetschef 044-19 46 56
Catarina Henriksson, Teamledare 044-19 46 46

Företag
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Adress
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
3318531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne: