Kundtjänstmedarbetare till SL-satsning!

Happyr AB / Kundservicejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Happyr AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Brinner du för att skapa den bästa kundupplevelsen genom den bästa kundservicen? Är du intresserad av digital utveckling och hur detta ska användas för att öka kundnöjdheten? Då kan detta vara något för dig!
SL (Storstockholms Lokaltrafik) Kundtjänst är ett av Releasys större uppdrag. I samband med att nya lösningar och digitala kanaler implementeras, och högre krav ställs på det digitala kundmötet, tillsätts nu "den digitala kundtjänsten". Den digitala kundtjänstens primära mål är att genom digitalisering och automatisering öka lösningsgrad i de digitala kanalerna med fortsatt hög kundnöjdhet. Vi söker därför gruppmedlemmar som kommer att arbeta med innehållshantering och kommunikation i flertalet digitala kanaler, samt förvaltning och vidareutveckling av tillhörande applikationer och system, för att i varje kundkontakt hjälpa Stockholms resenärer till en bättre upplevelse. Det är en spännande fas vi befinner oss i och här finns det stora möjligheter till att påverka!

Publiceringsdatum
2020-05-15

Arbetsuppgifter
Som del i den Digitala Kundtjänsten har du som huvuduppgift att hantera innehåll och kommunikation i en mängd olika kanaler och därmed också säkerställa att informationen publiceras i tid och på rätt sätt, anpassat till kanalen och mottagaren. Du kommer även supportera, förvalta och vidareutveckla de applikationer och system som används inom uppdraget. Du ska på bästa tänkbara sätt leverera vårt motto "den bästa kundupplevelsen" och även skapa förutsättningar för att dina kollegor kan göra detsamma.
Hantera (ta emot, värdera, skapa, publicera och följa upp) information och kommunikation i kanaler såsom intern kunskapsdatabas, självservice på webben, chatt- och voicebot.

Ta emot, koordinera och publicera störningsinformation som inkommer genom bl.a. dialog med SL:s entreprenörer.

Analysera och följa upp kommunikationsinsatser och kanaler, både interna och externa, genom kvantitativt (statistik) och kvalitativt analysarbete.

Supportera, förvalta och vidareutveckla befintliga och nya lösningar.

Bidra i förbättringsarbete gällande:
Rutiner, processer och arbetssätt, både inom den digitala kundtjänsten och inom SL-uppdraget i stort
Kanalstyrning
Dialogen med kunderna och systemstöden bakom

Profil
Vi söker dig som brinner för service och som vill utvecklas inom digital kommunikation och administration av detta. Du ska trivas i mötet med andra människor och du vet hur man levererar en bra kundupplevelse. Vi ser även att du är målinriktad, ansvarstagande och effektiv. Du har ett proaktivt mindset och bidrar till utveckling. Vi vill att du har fullständigt gymnasiebetyg och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du ska besitta en mycket god datorvana och är duktig på att kommunicera både verbalt och skriftligt. Vi lägger givetvis stor vikt på personlig lämplighet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Möjlighet att arbeta med en spännande satsning med höga ambitioner inom digital kommunikation och den digitala kundupplevelsen
En rolig arbetsplats med engagerade ledare och kollegor som stöttar dig i din utveckling. Du ingår i ett team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål
Vi uppmuntrar till hälsa och friskvård och därav får du som anställd friskvårdsbidrag

Utvecklingsmöjligheter
Inom gruppen kommer du att få en bred kompetens och bygga erfarenhet inom ett högaktuellt område. Ambitionen är att alla i digitala kundtjänsten kan hantera alla kanaler och applikationer vilket gör att du kommer få utbildning inom flertalet system och kompetensområden, utöver grundläggande utbildning inom SL-uppdraget. Vidare ges coachning och kontinuerlig feedback av din chef för din fortsatta utveckling.
Arbetstider
Vi har öppet alla dagar året runt och därav kommer du att arbeta oregelbunden arbetstid men alltid mellan 06-19.
Omfattning
Provanställning 100%.

Ersättning
Enligt kollektivavtal.

Utbildningsbakgrund
Din anställning inleds med en utbildning för att bekanta dig med Releasy, SL och den Digitala Kundtjänstens arbete. I utbildningen lär du dig att hantera det optimala kundmötet i telefon och de stödsystem som du kommer att arbeta med. All utbildning på Releasy är givetvis betald för vi vet att bra utbildning leder till fantastiska medarbetare.
Start
Så snart som möjligt, senast under augusti 2020.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Happyr AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Happyr AB (org.nr 556971-5963)
170 73  SOLNA

Arbetsplats
Releasy Customer Management

Jobbnummer
5228432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Happyr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Happyr AB: