Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafiken Kundtjänst med placerin

Region Skåne, Skånetrafiken / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Malmö, Lund, Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i Skåne och har drygt 250 000 dagliga kunder. Antalet anställda är cirka 350, huvudkontoret finns i Hässleholm, men vi har även verksamhet i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.

På vår kundtjänst ingår du i en arbetsgrupp på ca 60 personer som gemensamt möter våra kunder i våra olika kanaler. Arbetsuppgifterna är fördelade på fem olika enheter med områdesinriktad kompetens där det nu öppnats upp för en start i vår första linje med möjlighet att få en god grund i vår verksamhet och organisation.

Som medarbetare hos oss ska du kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.


Publiceringsdatum
2018-10-30

Arbetsuppgifter
Vi söker nya medarbetare till vår Kundtjänst i Malmö. Vi kan erbjuda två längre vikariat men även timanställningar med varierande sysselsättningsgrad.

På Skånetrafikens Kundtjänst i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon, chatt, Facebook och Twitter. Som kundtjänstmedarbetare är du en av våra främsta representant ut mot våra kunder.

Den huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att hantera vårt uppdrag mot Öresundståg AB inom vår Kundtjänst Bokningssupport på Kundtjänst. Arbetsuppgifterna innebär att besvara dessa kunder via telefon och mail, övervaka tågtrafik i sydlänen och vid trafikstörningar hjälpa dessa Resplus resenärer med sin kom-fram-garanti. Vidare hanteras förseningsersättning för dessa kunder. Övriga förekommande arbetsuppgifter är inom hela kundtjänsten 1a linje. De olika arbetsuppgifterna schemaläggs ut löpande. Våra öppettider är vardagar kl. 6:00-22:00 och helger kl. 8:00-22:00 alla årets dagar.

Arbetsplatsen finns i Regionhuset på Dockplats 26 i Västra Hamnen.

Klicka gärna på länken härunder för att se hur det är att jobba på Skånetrafikens kundtjänst:

https://youtu.be/r5Z2c6H7bS4



Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för kundservice, förespråkar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en lojal kund!

Vi söker dig med förmågan att lyssna och förstå våra kunders behov där du kan visa på mycket empati och tålamod med en vilja att lösa problem. Du ska kunna kommunicera väl i både skrift och tal samt ha kännedom om vad dessa olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av kundservicearbete, gärna på callcenter eller kundtjänst.

Vi kräver grundutbildning på gymnasienivå som lägst. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass varje dag. Du ska ha en god samarbetsförmåga men att du också kan arbeta självständigt och ta eget initiativ när situationen kräver det.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Varje dag reser hundratusentals människor med någon av våra 14 000 dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Genom att resa kollektivt bidrar vi till en bättre miljö, ett levande landskap och ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid och timmar efter behov Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse, upphör: Vikariat t.om. 2019-05-30 respektive 2019-09-30, samt timanställning t.om. 2019-06-02.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-13
Ange följande referens när du ansöker: A824293
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Andersson, Enhetschef mikael.andersson@skanetrafiken.se 0451-288 649
Emelie Ryderling, Vision Emelie.Ryderling@skanetrafiken.se

Företag
Region Skåne, Skånetrafiken

Adress
Region Skåne, Skånetrafiken
Andra Avenyen 7
28183 Hässleholm

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4431274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Skånetrafiken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken: