Kundtjänstmedarbetare till samhällsviktiga kommunikationstjänster

Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb i Solna, Stockholm, Sigtuna, Kristinehamn, Karlstad eller i hela Sverige

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.

Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som kundtjänstmedarbetare hos oss blir du en central punkt i arbetet med att stödja användarorganisationer genom att erbjuda snabb och kompetent support.

Med en kombination av teknisk problemlösning och administrativa uppgifter får du möjlighet att bidra direkt till samhällsviktiga funktioner samtidigt som du gör en verklig skillnad för våra användare - varje dag i våra tjänster Rakel, WIS och SGSI.Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare inom vår tekniska kundtjänst blir du en nyckelperson i att säkerställa att samhällsviktiga kommunikationstjänster fungerar optimalt. I rollen som första linjens support hanterar du både administrativa och tekniska supportärenden. Du ansvarar för att ta emot och hantera beställningar kopplade till abonnemang och deras struktur i nätet, samtidigt som du utför felsökning, felanalys och åtgärder för att lösa tekniska problem hos våra användare.

Som en viktig länk mellan användarorganisationer och vår verksamhet kommunicerar du med utsedda kontaktpersoner och beställare inom organisationerna för att säkerställa att åtgärder genomförs korrekt och effektivt. Du hanterar även beställningar och konfigurationsändringar samt bidrar aktivt till att skapa och förbättra rutiner, instruktioner och dokumentation i vår kunskapsdatabas. Tillsammans med övriga medarbetare ser du till att information och arbetsprocesser hålls uppdaterade och relevanta.

Denna roll erbjuder en kombination av kundkontakt, teknisk problemlösning och administrativa arbetsuppgifter där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhällets kritiska kommunikationstjänster.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Minst gymnasial examen.
- Flerårig erfarenhet av kundservice och/eller teknisk support.
- God dator- och systemvana.
- Erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem.
- God förmåga att obehindrat tala och skriva på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

- Utbildning inom IT/telekommunikation.
- Erfarenhet av att arbeta med Tactilon.
- Erfarenhet inom kundservice eller teknisk support hos en mobiloperatör.
- Erfarenhet från arbete med TETRA-system, till exempel Rakel.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, med en stark vilja att hjälpa och leverera lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och ser till att tidsramar hålls. Noggrannhet och kvalitet är viktigt för dig, och du arbetar målmedvetet för att alltid nå uppsatta mål och standarder.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Planerat tillträde är 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Publiceringsdatum
2025-02-03

Om företaget
På enheten för förvaltning och leverantörsstyrning är vi ett engagerat team på 16 medarbetare med en härlig mix av erfarenheter. Vi är placerade i både Karlstad och Stockholm och arbetar tillsammans med ett lösningsfokuserat förhållningssätt där kunden alltid står i centrum. Vi värnar om varandra och om att skapa en positiv arbetsmiljö.

Som en del av vårt team får du tillgång till förmåner som friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Som statligt anställd får du dessutom fördelaktiga semestervillkor och ett tryggt tjänstepensionsavtal.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jenny Levin. Fackliga företrädare är Carl Önne Saco, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 2 mars 2025.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/16".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb (org.nr 202100-5984)

Arbetsplats
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Jobbnummer
9140016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb: