Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag
Perido AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2018-05-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till internationellt företag" (publicerad 2018-06-11) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido hjälper just nu ett stort och välkänt företag att hitta nya stjärnor i form av kundtjänstmedarbetare. Det här företaget brinner för att utmana sina konkurrenter på en ständigt växande marknad, där kunderna alltid vill ha nya och smartare lösningar. En stark lagkänsla resulterar i ett högt engagemang bland företagets medarbetare och här blir du del av ett härligt gäng, där dina kunskaper och förmågor dagligen gör skillnad. Kundtjänstteamet sitter i nya och häftiga lokaler i Kista - är du deras nya kollega? Här följer en intervju med företagets kommunikationschef:
I de fina och ljusa lokalerna träffar vi kommunikationschefen för att få reda på mer om rollen som kundtjänstmedarbetare. "Det här är en speciell och utmanande roll på företaget. De flesta brukar stanna i den här rollen i något år och gå vidare inom företaget efter det. Det som är så roligt med den här rollen är att man skapar sig en möjlighet att gå nästan varsomhelst i företaget efter att ha visat att man är rätt person för oss, så det finns alla chanser att göra en enorm resa internt. Vi är ett stort företag, vilket innebär att du som kundtjänstmedarbetare kommer att ha många olika kontaktytor. I den här tjänsten kommer du att arbeta mot företagets kunder i Sverige, det är en variationsrik roll där vi tar hand om dig från dag 1 och ger dig goda möjligheter genom att ständigt coacha dig och erbjuda dig utbildningar."
Kan du berätta mer ingående om arbetsuppgifterna? "Som kundtjänstmedarbetare kommer du ansvara för att företagets kunder känner sig trygga och bekväma med oss. Vi anser att det viktigaste i samtalen är kvalitet, att göra våra kunder nöjda är vår högsta prioritet. Kundsamtalen kan handla om att hjälpa till med telefoni som strular, hjälpa till med återställning av lösenord och att svara på frågor kring löner samt fakturor. Vi räknar inte med att en nyanställd redan kan allt, så vi kommer att ge en grundlig utbildning innan du som kundtjänstmedarbetare får sätta tänderna i arbetsuppgifterna."
Vårt samtal fortsätter -Hur bör du vara som person för att trivas i rollen? "Jag skulle säga att det viktigaste är att den som söker är en ambitiös och målmedveten person. Vi letar efter personer som har tidigare erfarenheter av något serviceyrke, kanske från ett butiksjobb eller så har du kanske till och med jobbat inom kundtjänst. Kundtjänsterfarenhet är såklart extra meriterande. Det är även bra med ett intresse för teknik, då detta är vad vårat företag är inriktat emot. Här ger vi våra anställda mycket eget ansvar och möjligheten att lära sig mycket nytt och utvecklas, så vi letar efter dig som brinner för att ständigt bli bättre!"
Har vi väckt ditt intresse? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2018-05-21Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning
• Erfarenhet av service, kundsupport eller liknande arbete
• Goda datakunskaper
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom telekombranschen
• Erfarenhet av arbete med växeltelefoni
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde 2018-08-06.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Vill du vara med och skapa god service genom dina kommunikativa färdigheter? Är du en driven och målmedveten person? Vi letar efter dig som vill utvecklas i en tjänst som kundtjänstmedarbetare och har träffat organisationens kommunikationschef för att ta reda på mer om tjänsten.
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 4156293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.