Kundtjänstmedarbetare till Intern Servicedesk

Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Butikssäljarjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

I rollen som kundtjänstmedarbetare arbetar du på Sektor styrning och verksamhetsstöd. Här ansvarar vi för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, Kontaktcenter och kommunikation. Sektorn ansvarar också för administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom säkerhet, juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete samt upphandling. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen och leds av en sektorchef med cirka 180 medarbetare.

Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling är med drygt 50 anställda en av Skaraborgs största IT-organisationer. Avdelningen levererar IT- och e-tjänster till kommunen och grannkommunerna. Exempel på tjänster är flexibla IT-arbetsplatser, mobila lösningar i form av trådlösa nät samt drift, support och utveckling av system. Verksamhetsstödet till sektorerna består bland annat av metodstöd inom projekt, process, systemförvaltning och digitalisering.

IT och verksamhetsutveckling består av enheterna Kvalitet- och metod, Teknik samt Support. I rollen som Kundtjänstmedarbetare på Intern Servicedesk ingår du i Supportenhetens team.


Publiceringsdatum
2019-04-16

Arbetsuppgifter
Intern Servicedesk är kommunens interna kundtjänst där anställda och förtroendevalda får hjälp med bland annat resebeställningar, passagetaggar och behörigheter, fotografering- och utlämnande av eTjänstekort för åtkomst till känsliga IT-system samt vårt fina sortiment av profilprodukter och gåvor.

När nu en av våra kundtjänsthandläggare går pension till hösten söker vi dig som verkligen kan se- och bekräfta varje kundkontakt, jobba relationsinriktat och skapa mesta möjliga kundnytta.

Du ingår tillsammans med två erfarna kolleger i en arbetsgrupp där vi-känslan går före jaget. Arbetet sker funktionsbaserat vilket betyder att du självständigt kommer utföra samtliga delar i alla våra servicekategorier.

Intern Servicedesk fyller tre år till sommaren och vi har så klart potential att utvecklas både i vardagen och i det lite större perspektivet. Även här får du en viktig roll och utrymme att påverka och fortsätta utveckla vår verksamhet i en positiv riktning.

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För oss är det avgörande att du har förmågan och viljan att tillsammans med oss, våra kunder, uppdragsgivare med flera ta Intern Servicedesk till minst nästa nivå och behålla den positionen.

Vårt erbjudande till dig
• Ett arbete med varierande arbetsuppgifter
• Fina möjligheter till individuell utveckling
• Stort utrymme att påverka utvecklingen av funktionen Intern Servicedesk
• Förutsättningar att delta i förbättringsarbete
• En modern arbetsplats
• Att vara del av ett kompetent team med härliga kollegor


Kvalifikationer
• Vi ser helst att du har någon form av eftergymnasial utbildning
• Minst 5 år erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från privat sektor
• Goda IT-kunskaper med vana av att arbeta i Officepaket, system och beställningsportaler
• Grundläggande ekonomisk kompetens och fakturahantering
• Flytande svenska och god engelska i tal och skrift samt B-körkort är krav

• Du har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked
• Tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla
• Är strukturerad, självständig och har samtidigt mycket hög samarbetsförmåga
• Har viljan att utveckla ditt arbetsinnehåll, dina förmågor och den verksamhet där du jobbar, gärna med kunskap, erfarenhet och intresse för ständiga förbättringar, kvalitetsarbete och digitalisering.
• Vi lägger stor vikt vid din personlighet

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Anställningsintervjuer för den här tjänsten kommer att genomföras i Skövde stadshus den 21 maj.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-09-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-07
Ange följande referens när du ansöker: A868131
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Wiman 0500-493616

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Adress
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
4734509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling: