Kundtjänstmedarbetare till Cellsolar
Cell Solar Nordic AB / Backofficejobb / Stockholm
2021-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till Cellsolar" (publicerad 2021-05-10) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cell Solar Nordic AB i Stockholm,
Sigtuna,
Uppsala,
Enköping,
Linköping eller i
hela Sverige Cellsolar söker Kundtjänstmedarbetare till Stockholmskontoret
Cell Solar Nordic AB är ett solcellsföretag som hjälper svenska villa- och fastighetsägare att investera i solcellsanläggningar till sina tak. Som en av Sveriges ledande aktörer inom solenergi är vi med i omställningen till 100% förnybar energi i Sverige. Vi har sedan starten 2016 vuxit snabbt, är idag ca 65 medarbetare och under 2020 omsatte vi runt 150 MSEK.
I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar.
Solcellsmarknaden är en bransch i stark tillväxt, där vi på Cellsolar erbjuder solcellsanläggningar, batterier och laddboxar för elbilar. Vi fortsätter nu vår tillväxtresa och söker en Kundtjänstmedarbetare till vårt huvudkontor i Johanneshov.
Uppdraget
I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du både att arbeta mot Cellsolars kunder men även internt mot våra installatörer, koordinatorer och säljare. Du kommer ta emot väldigt varierande ärenden i allt från frågor via felanmälningar från kund till installationstekniska frågor. Du fokuserar på kundservice med uppgift att kvalitetssäkra upplevelsen för våra kunder.
I rollen ingår bland annat:
• Daglig kontakt med kunder
• Svara på inkommande via telefon och mail
• Hantera reklamationer
• Registrera inkommande leads
• Uppsättning av kundkonton
• Säkerställa att alla ärenden dokumenteras i vårt CRM-system
• Vara med i utvecklingen av processer för att förbättra kundresan
• Förbereda dokumentation av olika slag, bland annat Snö & Vindlastberäkningar, för- och färdiganmälan och kundkommunikation
• Vara behjälplig vid kundnöjdhetsundersökningar
• Framtagande av rutiner för en fortsatt effektiv kundservice
Det förväntas att du ska kunna lösa 80% av inkommande ärenden genom egna IT- och teknikkunskaper, hitta svar i vårt CRM-system eller veta vart du ska vända dig för att driva ärendet framåt. Därför kommer du att jobba tätt med våra koordinatorer och vår byggavdelning.
Arbetet är baserat på vårt huvudkontor i Johanneshov.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 40 timmars arbetsvecka. Provanställning om sex månader tillämpas.
Vem är du?
För att trivas hos oss bör du älska att arbeta i en föränderlig och snabbväxande miljö. Då rollen innebär väldigt självständigt arbete krävs det ett stort driv att vilja ta ansvar samt en god administrativ färdighet då du hanterar flera olika typer av ärenden samtidigt. Du bör brinna för att alltid ge bästa service med viljan att förbättra och utveckla kundresan.
Du behöver ha grundläggande kunskap och ett stort intresse för el- och solcellsområdet och du är inte rädd för att lära dig nytt.
Det är av stor vikt att du är strukturerad med en given inställning av problemlösning.
Krav för tjänsten är:
• Ha en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Stor erfarenhet av att jobba i CRM-system och andra digitala verktyg
• Erfarenhet av att arbeta mot privatkundsmarknaden
• Dokumenterad erfarenhet av tidigare jobb med kundnära tjänster
• God förståelse för teknik och IT-lösningar
För att lyckas i denna roll ser vi även att du:
• Kan uttrycka dig på ett smidigt sätt och kommunicera med en medvetenhet om hur du uppfattas av andra
• Vara extremt lyhörd och kunna vara flexibel i hur du bemöter människor, ha en fingertoppskänsla när det gäller servicenivå
• Är organiserad och har en positiv och lösningsorienterad attityd
• Stort plus om du studerat solenergi eller arbetat med solcellslösningar tidigare
Vi erbjuder
Ett uppdrag där du får ta eget initiativ och använda dina kunskaper inom kundservice och solenergi fullt ut. Du kan förvänta dig en snabbfotad arbetsmiljö med högt i tak där alla strävar mot ett gemensamt mål - att driva mot omställningen till förnybar el och att se till att våra kunder blir nöjda med oss som leverantör.
Vi är ett team av entreprenörer med kompetenser som kunniga elektriker, lösningsorienterade koordinatorer, drivna säljare, professionella marknadsförare, företagsutvecklare med mera. Våra tre grundare har stor drivkraft och lång erfarenhet av villainstallationer.
Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och erbjuder tjänstepension till alla våra tillsvidareanställda.
Cellsolar strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.
Publiceringsdatum2021-04-20Så ansöker duStämmer ovan uppdrags- och personbeskrivning in på dig?
Varmt välkommen att söka tjänsten som Kundtjänstmedarbetare. Sista ansökningsdag är den 3 maj 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Bifoga CV och personligt brev till din ansökan där du även beskriver vad du kan tillföra Cellsolars team.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCell Solar Nordic AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Cell Solar Nordic AB (org.nr 559069-2900),
http://www.cellsolar.se Jobbnummer 5705982
Observera att sista ansökningsdag har passerat.