Kundtjänstmedarbetare Sommarvikarie
Klippans kommun, Kundtjänst / Butikssäljarjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Klippan,
Åstorp,
Bjuv,
Perstorp,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klippans kommun, Kundtjänst i Klippan Klippans kommun ligger i det attraktiva och expansiva nordvästra Skåne. Vi växer hela tiden och idag kallar över 17 000 invånare någon del av vår kommun hemma. Att ta sig hit är enkelt, både kollektivt och med bil. Det gör oss till ett smart val.
Hos oss får du cirka 1500 medarbetare. Tillsammans är det vårt jobb att ge alla kommunmedborgare rätt förutsättningar och möjligheter. Det är så viktigt för oss att vi har gjort det till vår policy: "Klippan - en kommun där vi tillsammans skapar goda förutsättningar att växa upp, leva och verka. Här bor och mår vi bra!"
Tillsammans med vår värdegrund som är Professionalitet, Engagemang och Öppenhet skapar den grunden till hur vi arbetar och hur vi ser på vår organisation.
Att våra medarbetare ska trivas är viktigt för oss. Du ska känna att du har goda möjligheter till utveckling och bra förmåner. Därför har vi Förmånsklippan som är en portal full med förmåner för anställda i vår kommun.
För allas trevnad tillämpar Klippans kommun en rökfri arbetstid.
Publiceringsdatum2019-03-14ArbetsuppgifterVår kundtjänst utsågs till Sveriges bästa kommunala kundtjänst förra året efter att ha legat i toppen flera år i rad. Nu har du chansen att bli en del av detta professionella team i sommar!
Klippans kundtjänst arbetar i kommunhuset som ligger centralt i Klippans tätort. Här finns god möjlighet för pendling med både tåg och buss till och från arbetet, och i centrum finns trevliga miljöer med restauranger och caféer.
Kundtjänsten i Klippans kommun har funnits sedan våren 2014. Vår vision är att vara den bästa och mest serviceinriktade kommunala kundtjänsten i Sverige.
Som invånare ska man inte behöva veta hur kommunen är organiserad för att veta var man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid första kontakt med kommunens kundtjänst.
Vi söker därför dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Som kundtjänstmedarbetare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Tjänsten innefattar mycket kundkontakter och det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt.
ArbetsuppgifterArbetet innebär att du möter invånaren främst i telefon och besök, men även via e-post, chatt och sociala medier. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar.
I kundtjänst svarar och hanterar vi det som rör kommunen med allt från frågor kring verksamheter, fakturor och ansökningar till barnomsorg, försörjningsstöd och faderskap. Vi handlägger ärenden och är länken vidare till resten av organisationen när det behövs. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter och söker information i olika system. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.
Arbetet handlar om att ha invånaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.
Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats där vi har högt i tak och kommunens värdeord professionalitet, engagemang och öppenhet genomsyrar vårt arbetssätt. Du arbetar i grupp tillsammans med andra kundtjänstmedarbetare. Arbetslaget består av fem medarbetare och en enhetschef som tillsammans hjälps åt att ge en bra service.
Kvalifikationer• Erfarenhet från kundtjänst eller serviceyrke.
• Ett krav är att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om du dessutom har ytterligare språkkunskaper är detta meriterande.
• God förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem samt kunna arbeta med dator och telefon samtidigt.
• Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.
• Har starkt kundfokus och lätt för att skapa goda relationer med andra, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/invånaren i centrum.
• Trivs att jobba i högt tempo, är flexibel och har förmåga att prioritera.
• Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Som rekryteringsverktyg använder vi Visma Recruit för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Visma Recruit elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför av största vikt att Du är noggrann när du fyller i Din ansökan. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid under perioden maj-augusti. Dagtid. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: 2019-05-02 Tillträde i början av maj. , upphör: 2019-08-30 Sommarvikariat 1 maj-31 augusti, med möjlighet till timanställning under hösten. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A859335
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Engkvist 0435-280 12
FöretagKlippans kommun, Kundtjänst
AdressKlippans kommun, Kundtjänst
Trädgårdsgatan 12
26480 KLIPPAN
KontorsadressTrädgårdsgatan 12 26480 Klippan
Jobbnummer 4668314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.