Kundtjänstmedarbetare/Solution Specialist till vår Globala kund

Adecco Sweden AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du flera års erfarenhet av kundservice och vill arbeta i en roll som kombinerar logistik och administration? Vi söker nu flera Kundtjänstmedarbetare/customer solution specialist till vår globala kund i Mölndal.

Publiceringsdatum
2022-10-24

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare/Customer Solution Speicalist kommer du att behandla mer komplexa försäljningar och fakturor så att kundorder skickas, faktureras och betalas korrekt och i tid i relevanta system enligt definierade processer och standarder. Du kommer också att svara på komplexa interna och kundförfrågningar gällande produkttillgänglighet, priser, leveranstider och status på beställningar så att förfrågningar hanteras snabbt och korrekt.

I rollen kommer du att hantera speciella och/eller mer komplexa förfrågningar från kunder samt kommunicera med personal från andra områden i organisationen, såsom produktion, lager, transport eller distribution, för att bekräfta orderstatus och lösa mer komplexa kundklagomål. Du kommer att göra beräkningar och analyser för att korrekt sammanställa och rapportera statistik samt ge rekommendationer.

Vidare ingår det i rollen att lägga in data i databaser eller andra datoriserade system för att hålla uppdaterade kundregister; för att spåra status för beställningar, leveranser och att generera försäljningsrapporter och statistik. Utförande av försäljningsdokumentation, förslag, rapporter och korrespondens såsom försäljningskontrakt och underhållsavtal. Ha kontakt med sales för att hålla dem uppdaterade gällande kundernas behov.

Som kundtjänstmedarbetare/Solution Specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera, registrera och följa upp orderflöden och reklamationer
• Uppdatering och underhåll av kund- och artikeldata
• Hantera förfrågningar från både kunder och interna kollegor gällande orderstatus, produkttillgänglighet, priser, leveranstider, produktspecifikationer mm.
• Kontakt med våra lager och speditörer gällande frågor om transporter, distribution, lageradministration och uppföljning
• Vid behov bistå med analyser och uppföljning av KPI:er
• Ha förståelse för kundens behov, bygga förtroendefulla relationer och ge högkvalitativ service till både interna och externa kunder

Om dig
För att lyckas i rollen är du självgående, har en positiv attityd och gillar att arbeta i team samt att du tar personligt ansvar för och driver ditt arbete framåt. Du gillar att lägga upp ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt och du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du har inga problem att ta hjälp av kollegor som vet vad du inte kan.
Slutligen tycker du om att arbeta i ett högre tempo där du proaktivt identifierar lösningar för att kunna säkerställa hög effektivitet såväl som kvalitet i ditt arbete.

Viktigt för tjänsten är
• Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande
• Problemlösningsmentalitet.
• Goda kunskaper i Microsoft Office-verktyg, närmare bestämt i Excel
• Engelska är obligatorisk i tal och skrift
• Gärna kunskaper i ett eller flera av de nordiska/baltiska språken
• Erfarenhet av arbete inom kundservice och med logistikflöden är meriterande
• SAP R/3, C/4 och S/4 HANA-kompetenser är värdefullt

Om du är redo för utmaningen och tycker att detta låter som dig, ansök idag! Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Kontaktuppgifter
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Service Specialist, Customer Support, Specialist, Solution Specialist, Kundservice, Kundtjänst, Kundsupport, Svenska, Swedish, Engelska, English, Logistik, Logistics, Admin, Administration, Göteborg, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-38971".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Beatrice Arvidsson
Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Jobbnummer
7101172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: