Kundtjänstmedarbetare med kvalitetsansvar
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb / Supportteknikerjobb / Solna
2025-02-03
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb i Solna,
Stockholm,
Sigtuna,
Kristinehamn,
Karlstad eller i
hela Sverige MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.
Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!
Vi söker en kundtjänstmedarbetare med kvalitetsansvar som vill kombinera operativt arbete med att driva utvecklingen av vårt kundstöd.
I denna roll bidrar du till att förbättra och vidareutveckla tjänster som är avgörande för samhällets kommunikation. Som en del av vår kundtjänst blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa och stärka våra samhällsviktiga kommunikationstjänster Rakel, WIS och SGSI.Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare med kvalitetsansvar blir du en nyckelperson i att bygga upp och vidareutveckla vårt kommande kundstöd. Du skapar och implementerar processer, rutiner och arbetssätt som säkerställer hög kvalitet och effektivitet i våra tjänsteleveranser. Genom att strukturera och hantera kunskap i vårt ärendehanteringssystem och vår kunskapsdatabas bidrar du till att utvecklar kreativa lösningar som stödjer både medarbetare och användarorganisationer. Utöver detta ansvarar du för att utveckla och hålla i utbildningspaket för både nya och befintliga medarbetare.
Som en del av det operativa arbetet hanterar du inkommande samtal och ärenden från användarorganisationer, samtidigt som du fungerar som ett internt stöd genom nära samarbete med andra linjens support, NOC och kundansvariga. Du hanterar administrativa uppgifter, såsom att beställningar kopplade till abonnemang och enklare felsökning. Rollen erbjuder en spännande kombination av kundkontakt, problemlösning och möjligheten att bidra till ständiga förbättringar av arbetsprocesser.
Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:
- Minst gymnasial examen.
- Flerårig erfarenhet av kundservice och/eller teknisk support.
- Erfarenhet av processförvaltning och processutveckling.
- God dator- och systemvana.
- Erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem
- God förmåga att obehindrat tala och skriva på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att skapa utbildningsmaterial och genomföra utbildningar.
- Utbildning inom IT/telekommunikation.
- Erfarenhet av att arbeta med Tactilon.
- Erfarenhet inom kundservice eller teknisk support hos en mobiloperatör.
- Erfarenhet från arbete med TETRA-system, till exempel Rakel.
Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, med en stark vilja att hjälpa och leverera lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och ser till att tidsramar hålls. Noggrannhet och kvalitet är viktigt för dig, och du arbetar målmedvetet för att alltid nå uppsatta mål och standarder.
Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer.
Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Publiceringsdatum2025-02-03Om företagetPå enheten för förvaltning och leverantörsstyrning är vi ett engagerat team på 16 medarbetare med en härlig mix av erfarenheter. Vi är placerade i både Karlstad och Stockholm och arbetar tillsammans med ett lösningsfokuserat förhållningssätt där kunden alltid står i centrum. Vi värnar om varandra och om att skapa en positiv arbetsmiljö.
Som en del av vårt team får du tillgång till förmåner som friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Som statligt anställd får du dessutom fördelaktiga semestervillkor och ett tryggt tjänstepensionsavtal.
Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jenny Levin. Fackliga företrädare är Carl Önne Saco, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.
Välkommen med din ansökan senast den 2 mars 2025.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/15".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb (org.nr 202100-5984)
Arbetsplats Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
Jobbnummer 9140017