Kundtjänstmedarbetare Med Driv Till Seom
Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Sollentuna
2017-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare Med Driv Till Seom" (publicerad 2018-01-29) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
SEOM, Sollentuna Energi & Miljö AB, är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun. Med 90 anställda 2016 omsatte vi 678,5 mnkr. Vi utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, tjänster via stadsnät, vatten och avfallshantering.
SEOM är inne i ett spännande skede där vi förnyat vår strategi, genomgått ett namnbyte och inlett arbetet med att förverkliga vår nya vision "Vi förenklar din vardag och gör Sollentuna mer hållbart".
Tjänsten
Telefon, mail, Mina sidor, social media - det är där vi möter våra kunder dagligen! Våra kunder är viktigast och vi söker nu en ny kollega till vår kundtjänst!
På kundtjänst hanterar vi Sollentunabornas vardag - allt från elen till kaffebryggaren till dricksvatten i kranen. Arbetsuppgifterna är komplexa och omväxlande, vilket ställer höga krav på oss medarbetare. Vi ger kunden stöd, information, tecknar avtal och förändrar avtalsupplägg för alla våra nyttigheter: Vatten, Avfall, Elnät, Stadsnät, Elhandel samt Fjärrvärme.
Branschen är i ett expansivt skede och Sollentunabornas medvetenhet om hållbarhet i vardagen ökar ständigt. Vi jobbar nära våra affärsområden. Det kräver en god förmåga att dels förstå flöden i våra processer, dels vara kundens kompetenta samtalspartner. Det kan handla om allt från sopkärl, flytt eller fakturor till tecknande av ett nytt elhandelsavtal!
Tjänsten är ett sk "hyrköp" vilket innebär att du är anställd via Placera Personal i 6 månader med intentionen att därefter övergå i anställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid med start omgående alt enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2017-11-24KvalifikationerFör att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi följande bakgrund som lämplig
• Du har en avslutad gymnasieutbildning
• Du har tidigare erfarenhet av kundservice
• Du har erfarenhet av uppsökande säljarbete via telefon
• Du har god erfarenhet av sociala medier, främst facebook och gärna kundtjänst via chat
• Du har god vana av Officepaketet och erfarenhet av affärs- och ärendehanteringssystem
• Du talar och skriver engelska obehindrat
• Meriterande om du tidigare arbetat som handläggare
• Meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet BFU eller Sumera
Personligt
För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa in i denna roll trivs du som bäst i en varierande och händelserik roll där telefon och mail är ditt främsta arbetsredskap. Som person är du serviceinriktad och har ett stort driv och engagemang. Du är trygg i dig själv, orädd för nya utmaningar och förstår vikten av ett bra teamarbete.
Intresserad av tjänsten?
Om du är intresserad av tjänsten som kundtjänstmedarbetare, tveka inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sökord: kundtjänstmedarbetare, kundtjänst, kundservice, handläggare
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, 40h/v. Tjänsten är ett sk "hyrköp" vilket innebär att du är anställd via Placera Personal i 6 månader med intentionen att därefter övergå i anställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid med start omgående alt enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLovisa Torbacke 08-586 22720
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3820324
Observera att sista ansökningsdag har passerat.