Kundtjänstmedarbetare (Market Assistant)

CityMail Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
2008-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare (Market Assistant)" (publicerad 2008-08-01) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. År 2009 når vi 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.
Vår market assistance-avdelning består av ett ungt, ambitiöst och glatt gäng på 8 perso­ner med stark teamkänsla! Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare som brinner för att
ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar 50% med Mottagarser­vice och 50% med Kundservice enligt ett rullande schema. Telefonen blir ett av dina vik­tigaste arbetsredskap 

Arbetsuppgifter gentemot våra mottagare (Mottagarservice)

• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frå­gor som berör vår postdistribution. Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även
en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
• administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer
Arbetsuppgifter gentemot våra säljare och kunder (Kundservice)

• att du förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dia­log med våra kunder 
• administrativa uppgifter såsom inlägg av förbokningar samt uppgifter gällande nya kontakter och kunder, registrering och utredning av kundklagomål, utskrift av uppföljningsrapporter m.m.
• dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem i vilket ingår att genomföra uppdate­ringar, inläggningar och justeringar
• ta emot kundsamtal via telefon angå­ende diverse frågor kring utskick och fakturor 
 Kravprofil 

• avslutat gymnasium 
• minst 4 månaders erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering från kund­tjänst och/eller 4 månaders erfarenhet av receptionistarbete 
• goda kunskaper i office-paketet  
 Vi söker dig som 

• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift  
• har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder
• har lätt för att hantera många ärenden samtidigt varför god administrativ förmåga är viktigt 
• har en god problemlösningsförmåga-förstår betydelsen av ett professionellt, flexi­belt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande  
• har ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
Tjänsten är på heltid, tillsvidare (inleds med 6 mån. provanställning), arbetstider: 08.00-17.00 

Publiceringsdatum
2008-02-05

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Vikariat 10 månader

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-17

Företag
CityMail Sweden AB
Box 90108
12021 Stockholm
Mer information på http://www.citymail.se

Jobbnummer
120011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityMail Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityMail Sweden AB: