Kundtjänstmedarbetare / kundtjänst till försäkringsbolag

Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-02-07

Företaget
Eurostar Retail Support är en försäkringsförmedlare som skräddarsyr försäkringslösningar speciellt framtagna för detaljhandelsföretag. Företaget tillhandahåller försäkringar för klockor, smycken och instrument som säljs hos deras samarbetspartners. Deras kunder är privatpersoner som köpt en vara i fysisk butik eller online och lagt till en försäkring. Verksamheten startade 1991 och omsätter drygt 24 MSEK. 2018 omfattar deras samarbeten över 300 butiker och 250 000 kunder gällande försäkringar.

Eurostar Retail Support är ett helägt dotterbolag till Stjärnurmakarna AB. I rollen som kundtjänstmedarbetare ingår du i ett team tillsammans med ytterligare en medarbetare.


Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare erbjuds du en varierad roll med stort ansvar. Dina främsta ansvarsområde är att ta emot samtal och mejl från både privatpersoner och butiker gällande frågor kring försäkring. Ärendena kan till exempel gälla ersättningar vid skada, och förlust, fakturor eller förlustanmälan. Utöver ärendehantering och support finns även möjlighet att vara initiativtagande och driva olika projekt.


Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av kundsupport eller annat servicerelaterat yrke
• Kunskap inom Office-paketet
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

För att trivas i rollen är du självgående och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. I och med att du i rollen har kontakt med kunder både via telefon och mejl trivs du med kundkontakt och har en hög servicekänsla. Som person är du noggrann och säkerställer att alla detaljer är korrekta innan du går vidare i ditt arbete. Du då arbetar tätt tillsammans med dina kollegor har du god samarbetsförmåga. Vidare är du en initiativtagande person som ser vad som behövs göras och tar tag i det samt kommer med idéer på förbättringar.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Eurostar Retail Support har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Eurostar Retail Support en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Mars 2019
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, administration, kundservice, kundtjänstmedarbetare, support, Stockholm, service, heltid, customer care, kundsupport

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linn Eiman Larsson linn.eiman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4599850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: