Kundtjänstmedarbetare Kundtjänst Digital
Posten Meddelande / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Posten Meddelande i Solna,
Stockholm,
Lidingö,
Sollentuna,
Huddinge eller i
hela Sverige Posten Meddelande Kundcenter bygger för framtiden och söker nu ytterligare kundtjänstmedarbetare/affärsrådgivare till enheten Kundtjänst Digital. Kundtjänst Digital startades upp under hösten 2011 i syftet att möta våra kunder i nya kanaler och vägleda kunderna i Postens nya digitala tjänster nu kommer vi att utöka uppdraget med affärsnära och service differentierat kundmöte för att möta framtidens krav. Enheten är en första linjens support för digitala tjänster och social media och har ett försäljningsuppdrag och ett stort fokus på ökad kundupplevelse. I den digitala kundtjänsten arbetar man proaktivt med kundkontakter via flera olika kanaler. Arbetet innebär både muntlig som skriftlig kommunikation och att hela tiden bemöta kunderna med högsta möjliga service. I arbetet ingår även merförsäljning samt att genom intresse och behovsanalys hitta nya affärer på inkommande ärenden.
Mångfald är en naturlig del av PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Vad innebär arbetet?
Arbetet innebär både muntlig som skriftlig kommunikation och att hela tiden bemöta kunderna med högsta möjliga service. I arbetet ingår även merförsäljning samt att genom intresse och behovsanalys hitta nya affärer på inkommande ärenden.
Vem söker vi?
Har bra språkliga kunskaper (mycket bra i muntlig /skriftlig framställning på svenska och engelska) samt är en god kommunikatör.
Har eftergymnasial utbildning, gärna inom media och kommunikation eller liknande.
Har goda säljkunskaper. Vana vid att skapa merförsäljning vid kundkontakter.
Hög IT-mognad (kunskap om tekniker, plattformar, operativsystem).
Är en van användare av internet, mobila tjänster och sociala medier/nätverk.
Det är mycket meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet från digital kundtjänst
Som person vill vi att du är positiv och utåtriktad med en serviceinriktning utöver det vanliga. Du är målinriktad och självgående med hög social kompetens. Självklart är du lösningsorienterad och tålmodig i kundbemötandet, samt innehar en god förmåga att hantera många ärenden samtidigt.
Merförsäljning är en naturlig del av arbetet, så vi vill att du har säljande egenskaper - som förstår nyttan av att marknadsföra Posten tjänster till befintliga kunder.
Självklart vill vi att du är van användare av sociala medier, samt att du har intresse för den typen av medier och nätverk.
Urval och intervjuer kommer dock att ske löpande - så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Publiceringsdatum2013-03-27Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Posten Meddelande AB med Proffice
Vid frågor kontakta Anna Lindqvist, rekryteringskonsult Proffice, 0733-570084.
anna.lindqvist@proffice.seFör fackliga kontaktpersoner se
www.postnord.se/fackligaSök arbetet via
www.postnord.se/jobbSå ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagPosten Meddelande
AdressPosten Meddelande
Terminalvägen 24
17173 Solna
Jobbnummer 1506386
Observera att sista ansökningsdag har passerat.