Kundtjänstmedarbetare/ junior kredithandläggare Lindorff

Help at work / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Publiceringsdatum
2011-09-15

Om företaget
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorffkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsatte ca. 375 miljoner Euro 2009 och har 2 200 anställda i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Holland, Tyskland och Ryssland. Koncernen grundades 1898 och har funnits i Sverige sedan 1983. I Sverige omsätter vi 750 miljoner kronor och har 200 anställda. www.lindorff.se

Arbetsuppgifter
I din roll kommer du att arbeta med telefonen som verktyg, och i rollen ingår att handlägga ärenden från början till slut vilket innebär registrering av ärenden, rådgivning till uppdragsgivare om lämplig åtgärd samt mycket kontakt med gäldenärer och uppdragsgivare.

Profil
Vi vill att du har erfarenhet av kontorsarbete och service sedan tidigare och har lätt för att lära dig olika datorprogram. Att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift är en självklarhet. Har du tidigare haft en roll med både service och administration tror vi att du snabbt skulle kunna komma i rollen. Har du tidigare arbetat som kredit eller inkassohandläggare är det såklart meriterande.
Som person är du positiv, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du måste klara av att jobba självständigt och driva dina egna ärenden och vi kräver att du är ansvarstagande och engagerad.
Du kommer att få chansen att arbeta i en utvecklande och omväxlande miljö i en organisation som satsar på sina anställda. De erbjuder en arbetsplats med mångfald och möjligheter, både yrkesmässigt och geografiskt.
Du kommer att vara anställd hos oss på Help at Work och uthyrd som konsult till Lindorff. Uppdraget löper tillsvidare och det finns mycket goda möjligheter att bli rekryterad över till kund. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Sök redan via vår hemsida www.helpatwork.se vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Peder Kargl, Peder.Kargl@helpatwork.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 114
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1030622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: