Kundtjänstmedarbetare/ junior inkassohandläggare, Omgående!
Help at work / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2013-01-17Om företagetHelp at Work är bemannings- och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorffkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsatte ca. 375 miljoner Euro 2009 och har 2 200 anställda i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Holland, Tyskland och Ryssland. Koncernen grundades 1898 och har funnits i Sverige sedan 1983. I Sverige omsätter vi 750 miljoner kronor och har 200 anställda.
www.lindorff.seArbetsuppgifterRollen som kundtjänstmedarbetare / junior inkassohandläggare innebär att du är gäldenärens första kontakt med Lindorff, och kommunikationen sker främst via telefon. Du kommer att handlägga inkassoärenden för privatpersoner från början till slut vilket innebär registrering av ärenden, rådgivning till uppdragsgivare om lämplig åtgärd samt mycket kontakt med gäldenärer och uppdragsgivare.
ProfilVi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av arbete i en kundservice som präglas av högt tryck gällande inkommande samtal, och att du trivs i den rollen. Vidare är du en positiv och serviceinriktad person som drivs av att arbeta lösningsfokuserat. Du har skinn på näsan och är van att ta tuffa samtal, men har samtidigt en väl utvecklad empatisk förmåga. Du är en självständig person som tar ansvar för dina åttaganden från start till mål.
Har du tidigare arbetat som kredit- och/eller inkassohandläggare är det meriterande, men det är inte ett krav.
Du kommer att få chansen att arbeta i en utvecklande och omväxlande miljö i en organisation som satsar på sina anställda. De erbjuder en arbetsplats med mångfald och möjligheter, både yrkesmässigt och geografiskt.
Du kommer att vara anställd hos oss på Help at Work och uthyrd som konsult till Lindorff. Uppdraget är initialt en visstidsanställning om 2 månader, men det finns goda chanser till förlängning.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och vi söker dig som kan påbörja en anställning omgående.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-17
Ange följande referens när du ansöker: 114
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTord Hjerpe
tord.hjerpe@helpatwork.seFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1440893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.